Vad är det med mig?

publicerat i Allmänt;
Jag längtar tills imorgon, då ska jag nämligen på inflyttningsfest i stan. Ska bli roligt att få träffa de närmsta vännerna och även nya ansikten. Det blir att ställa klockan imorgon trots att det är helg, jag har nämligen tid för nagelförlängning i stan kl 9 och sedan ska jag bli brun. Kommer passa bra till korallklänningen jag tänkte ha :). Jag beställde en jättefin klänning som jag ville ha imorgon men den var tyvärr för stor. 
Visst går veckorna fort? Man hinner inte riktigt med sig känner jag. Efter jobbet idag for jag och handlade och hämtade ut nya mobilen. Det blev en Sony Xperia X Performance. Jag har precis startat igång den men det känns inte rikigt bra om jag ska vara ärlig, jag är nog en trogen fan av Samsung ändå. Har i alla fall 14 dagars ångerrätt så får fundera hur jag ska göra. Igår städade jag lägenheten, jag städar alltid på torsdagar för det finns ingen bättre känsla än att komma hem en fredag efter jobbet till en nystädat lägenhet.
Jag har aldrig varit för rosa men häromdagen hämtade jag ut ett paket med rosa plädar och rosa kuddfodral. Vad är det med mig? Jag gillar inte "puttenuttig" stil men jag älskade verkligen färgen. Häromdagen for jag och en kollega till IKEA där jag handlade bland annat margaritaglas och med det är semestern räddad. Jag ser fram emot att göra goda drinkar i mina nya glas. Strawberry daiquiri med mera ;). Jag har inte semester ännu men snart.
Som några av er säkert vet hade jag väldigt otur med bilen jag köpte i mars. Hade haft den i drygt 8 veckor och sedan gick toppackningen. Det var ett större problem än vad man kunde ana. Bilen har flyttats hit dit och jag fick nog till slut och sa att jag inte fortsätter med bilen, det är ingen idé. Jag valde bort Opeln helt enkelt. Jag är otroligt tacksam för alla underbara människor som hjälpt mig och försökt fixa den. I måndags for jag och Jim till Ljungaverk och det slutade med att jag körde hem i en Ford Focus. Den är några år äldre än Opeln men ack så skön den är att köra. Jag går tyvärr oftast på utseendet först, spelar ingen roll vad de är och Forden har sina skavanker på utsidan men jag sket ärligt talat i det eftersom den är den skönaste bilen jag kört. Motorn är det full fart på och jag älskar ljudet i högtalarna, riktigt bra ljud. Forden är till och med skönare än mammas nya Dacia (förlåt mamma, haha). Jag körde den nyligen och sedan har jag fått lånat en annan bil av Madde och Henke, en automatväxlad och den var jätteskön att köra men Forden slår till och med den. Hoppas att jag har bättre tur med denna bil, men det är ett lotteri, jag drog niten förut och hoppas att man har dragit vinsten denna gång.

Jag håller på att fixa ute på balkongen också. Jag vill ha rotting möbler så tänker inte lägga ner mycket pengar nu utan ska vänta tills nästa sommar för att köpa de möbler jag verkligen vill ha. Jag har i alla fall börjat göra en myshörna men är inte riktigt klart ännu. Det kommer bli många mysiga kvällar på balkongen i sommar <3.
Det blev ett väldigt hattigt inlägg men jag uppdaterar iaf (skratt).
Jag har massa andra saker att lägga upp också men det får vänta. Nu blir det kaffe, ljus och någon film. Trevlig kväll och trevlig helg.
 

Kommentera inlägget här :