Hjärtkrossande + Östersund

publicerat i Allmänt;
Första veckan av semestern har snart passerat. Det är en del som hänt och tänkte passa på att uppdatera lite.
Kan börja med trippen till Östersund. Det var jättetrevligt. Jag och Therese for från mig strax efter åtta på söndagsmorgonen med ett stopp i Stöde. Morfar ville gå till vägen för att önska oss en trevlig resa (goa morfar). Jag hade dagen innan pratat med boendet och frågade om vi fick tillgång till parkering innan incheckningen (incheckningen var rätt sent eftersom vi skulle komma upp dit tidigt) och det var inga problem, vi fick till och med tillgång till rummet direkt. Jättesnällt. Perfekt boende också med gångavstånd till hamnen/krogstråket/centrum och vi bodde i samma byggnad som en nöjeshall eller ja boendet och nöjeshallen tillhör varandra. Ni skulle sett mina ögon när vi såg gokart-banan och klätterväggen. Jag ville köra gokart men gjorde aldrig det. Som jag nämnt förut är Östersund en fin och mysig stad och jag kommer åka dit igen och kommer då bo på detta boende, då blir det gokart och även prova på klättring. Vi checkade in och gjorde oss klar för att ta promenad till stan. Vi åt grillbuffé till lunch i Lime-tältet och ack så gott sedan inväntade vi första grabbarna, Emil & Erik. Dom var grym och vi såg dom spela två gånger och sedan satt vi vid vattnet för att invänta Ständut Blakk som stod för resten av underhållningen hela kvällen/natten, dom är också grym. I måndags tog vi en promenad till centrum för att inhandla gofrukost på Waynes Coffee då vi sedan gick ner till vattnet och fikade. Vi strosade även runt i butiker. På hemvägen stannade vi till på ett mysigt ställe i Gimån där vi åt en jättegod älgburgare. Det blev en snabb tripp men vi fick ut mycket av det.
 
Denna vecka har jag följt med morfar när han skulle uträtta några ärenden, bland annat klippning som han skulle göra i Skönsberg och sedan for vi till Birsta för mer ärenden och för lunch. Morfar kom även med nyplockta hallon till mig igår också. Hallonen från Stöde-skogarna är goda. Jag ska åka till morfar någon dag och plocka lite hallon själv.
 
T har varit hos mig också häromdagen, det var trevligt. Sedan for jag till mamma en kväll för att prata och umgås lite. Lillprinsen Tejo rymde så vi fick hämta han (skratt). Magnus har också varit hos mig och hälsat på. Jag ville bjuda han på fika eftersom han hjälpt mig med bilen. Vi har inte träffats på länge. Trevligt.
 
Idag har jag skjutsat mormor till Birsta och jag passade på att handla lite själv. Känns bra att man kan hjälpa till.Sedan fick jag en känsla av att jag längtar till vintern, känns inte så bra när man har sommar och semester, haha. Men jag ser verkligen fram emot det. Hassela är underbart och vilken stämning och mysfaktor det alltid är när man kommer dit.
 
Sedan har jag varit ute och gått för att rensa tankarna. Det är hjärtkrossande att släppa en person, speciellt en person som man tycker mycket om, har roligt med, skrattar med och någon som man kan prata med. Jag är en impulsiv person men jag försöker jobba på det. Jag vet inte varför men ibland kommer det bara över en och man bara gör det och nu är det gjort. Ni känner väl igen uttrycket: "Handla först och tänker sedan" ungefär så. Impulsivitet brukar sällan vara positivt och man bara förstör för sig själv och för andra. För mig är det viktigt att jobba på sina brister eftersom man gör sig själv i första hand en tjänst men även personer i sin omgivning. Jag brukar följa mottot "no regrets" men i detta fall är jag inte säker. Det är en jobbig känsla när man vill men att det inte fungerar. Nog om det, blir bara värre att tänka på det.
 
Jag vill avrunda detta inlägg med att önska ett stort grattis till bästa vännen Teres som fyller 30 idag. Grattis bästa du <3.

Kommentera inlägget här :