Bokat och klart +Knäsvag

publicerat i Allmänt;
Förra lördagen var det överraskningsfest för bästa Bettan som fyllt 30 år. Hon trodde hon skulle på inflyttningsfest hos sin syster men så var inte fallet. Jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle på inflyttningsfest men det skrev jag bara för att inte avslöja hennes överraskningsfest. Det blev väldigt lyckat och bäst av allt var att hon inte anat någonting fastän planeringarna för denna dag har pågått i flera veckor. Jag for direkt till lokalen för att hjälpa till och för att äta middag med brudarna. Jag fick träffa Karin också som jag inte sett på flera år :). Mycket trevlig kväll. 
 
Jag har rensat bland bilderna på datorn och kom över vissa bilder som jag inte tänkt på att jag har, bilder som tog fram minnen, fina minnen som det var då. Hur situationen har sett ut blev det bara jobbigt när man inte var beredd. Har sakta men säkert kommit tillbaka men det har tagit sin tid och det blir inte bättre när man glömt mycket och ser bilder, mycket kommer tillbaka. Känns tungt, vad bilder kan göra mycket. Tyvärr visar jag inte känslor så ofta men skulle behövt göra det och även pratat om det. Men man lär sig och kan jobba på saker så det blir bättre tills nästa gång. Det kanske är så att man inte är helt över det än som jag trodde. Men jag har inte bråttom, tar det en månad eller ett år till är det så. Det finns människor som har det värre. Man får uppskatta allt man har istället och det är väldigt mycket <3. Saknar bara två saker i mitt liv.
 
För att skriva om något roligare. Jag har bokat boende i Östersund. Vad kan vara bättre än att inleda semestern med en tripp? Ville till Stockholm för att bland annat träffa syskonen men kanske åker ner i sensommar/höst istället. Det är jag och Therese som åker till Östersund om två helger. Vi ska se Emil & Erik. Det var två år sedan vi såg dom sist på Ulvön. Ständut Blakk ska också spela, kommer bli toppen :). Någon annan som ska till Östersund under Storsjöyran?
 
Flyttstädningen är också klar. Besiktningen gick igenom utan problem. Så skönt. Jag jobbade på hela midsommarhelgen och söndagen veckan innan. Har beställt min efterlängtade soffa från Mio. Kommer få den nästa vecka. En på jobbet ska ev köpa min soffa annars kommer jag ta den till Fyndlagret. Dom värderade den till mellan 1500-2000 kr. Jag hade tänkt mig 500 kr som max. Inte dåligt. 
 
Känns som mycket hänt men glömmer fort, haha. Jag har bott hos mamma och Jim några dagar för att vara hundvakt till Tejo. En kväll sprang vi, vilken frihet.
 
Igår var det en härlig dag. Therese kom till mig mitt på dagen och vi gick direkt på ICA och handlade lunch, rättare sagt skjutsade jag henne på cykeln och efter ICA drog vi vidare till mamma och Jim. Vi satt ute hos dom och åt lunch sedan blev det en längre cykeltur. Mamma lånade ut sin cykel till Therese så hon kunde cykla, hon kan inte transportera sin cykel i bilen. Sedan cyklade vi till mig för att göra oss klar. Moster Marlene och kusin Vilma kom över också,  de skulle på fest och ville ha min hjälp med deras hår. Efter det for vi till Järkvissle, till Trollbyn. Jättemysigt och vi var 350 vuxna och barnen var inte medräknade. Det var Henrik Åberg som imiterar Elvis som stod för underhållningen. Han var jätteduktig. Jag måste bara säga en sak. Efter spelningen gick han förbi mig och jag mötte hans blick och jag bara försvann, jag blev knäsvag haha. Jag har aldrig någonsin varit med om detta. Han är mycket stilig men många är det så det här var något nytt. Bör tillägga att det var hans ögon som jag drunknade i.
När han sjöng "Always on my mind" tårades mina ögon. Mycket känslig låt och väldigt fin. 
 
 

Kommentera inlägget här :