Vår resa i Norge

publicerat i Allmänt;
Vilket fantastiskt land Norge är. Dagarna där gick fort och vi hade fina dagar tillsammans. Jag är så glad att jag for dit och ångrade ingenting. Ska försöka summrera resan och visa bilder.
Toppen av Løvstakken
Nedan ser ni berget Løvstakken som vi gick upp på första dagen (i lördags). Berget är bara en bit från boendet. När vi kom upp var 477 m.ö.h. Jättevackert. 
Vandrade från Ulriken till Flöyen
Andra dagan vandrade vi 5,5 timmar. Bilderna nedan visar turen. Det var kämpigt men vi klarade det. Vi hade hört att det skulle ta mellan 3-4 timmar och det tog lite längre tid än väntat. Vi stannade ca 45 minuter totalt. Men vi såg mycket vackert längst vägen. Vi gick på snö, myr och sten. Tuff terräng. Dagen efter blev det inte mycket, vi var mest hemma och hade det gott.
 
 Hardangervidda
I tisdags bilade vi 50 mil tur och retur till Hardangervidda och jag blev helt tagen av Hardangerfjorden, faktiskt den vackraste platsen jag någonsin sett. Vi körde över Hardangerbron, magiskt! Nedan kan ni se bilder från den dagen.
En tur på stan
På onsdagen tog vi en skön promenad till stan. Vi åt god mat och strosade runt. Mysigt. Jag ville se Bryggen så det blev en fin promenad dit.
Vacker vy från flygplanet
 
Gjorde en kortare beskrivning men det är en av de bästa resorna jag gjort. Minnen för livet! Fick en jättefin kofta och badklänning av älsklingen, han kan då överraska mig <3.

Kommentera inlägget här :