Rensat & Drömmar

publicerat i
Äntligen har man varvat ner. Att man aldrig lär sig. Att stressa upp när man är helt slut är inte det bästa men det håller inte i sig länge som tur är, efter en timme brukar det vara bra igen. Nu blev mitt humör mycket bättre när älsklingen ringde mitt upp i allt och han hade ingen aning, han kände nog på sig nåt haha, skämt och sido, men det var härligt att prata med han. 
Idag förlängde jag kursen med 3 veckor och det var ett klokt beslut , känner mig lugnare och har till och med pysslat idag efter jobbet - inget plugg. Gjort en beställning klar och påbörjat en annan. 
Känner sedan några dagar tillbaka att jag vill pyssla och dona på hemma igen. Bjuda över familj och vänner på något gott och servera "fint".
Igår rensade jag Facebook igen. Det försvann några personer och en hel del bilder och inlägg. Varför ha folk man aldrig träffar/träffat och aldrig haft kontakt med? Nej, det fnns ingen anledning till det utan det är bara omoget att man vill ha många bara för att. Jag kan erkänna att första tiden när man började med Facebook ville men ha många vänner men det var då, väldigt länge sedan alltså men många är borta för länge sedan. Inlägg som är gammalt och helt obetydande behöver inte heller vara kvar känner jag. Vissa saker vill man ha kvar så klart men mycket kan man ta bort, jag brukar göra det allteftersom. Skönt att göra det och ingenting är av personliga skäl.
Jag har många drömmar. Jag vill resa och uppleva mycket fina saker med T, köpa båt, hus och stuga. Få fast arbete där man jobbar med någonting man trivs med. Lära mig italienska och ta kort för MC (eventuellt). Det finns som sagt många drömmar och alla kan inte slå in men drömma får man ju göra :).
Att resa tycker både jag och T om och jag vill verkligen till Italien en dag, det betyder mycket för mig. Hoppas innerligt att vi åker dit och få uppleva det fina landet tillsammans en vacker dag.
Nu blir det att sova,  jobbet kallar imorgon :). Buona sera!

Kommentera inlägget här :