Det händer saker ...

publicerat i Allmänt;
Idag fixade jag Internet på datorn (har flyttat in med älsklingen helt nu). Det är så mycket enklare att uppdatera bloggen från datorn och jag ska börja uppdatera mer flitigt igen, förhoppningsvis ingen mer bloggtorka.
Jag har nämnt tidigare att vi bytte rum, pysselrummet blev sovrum. Idag har jag fått i ordning mitt pysselrum. Är lite småsaker kvar att göra men det händer saker. Bilder visas nedan.
Jag och Timmy hade en mysig alla hjärtans dag som vi spenderade på Relaxen på Himlabadet. Har aldrig varit där och det var inte sista gången, vi ska dit snart igen. Vi hade tänkt att gå ut och äta men man blev rätt slut så vi bestämde oss för att äta på plats. Ack så god mat de har. Det var en mysig dag <3.
Har inte heller berättat att jag fått en ny anställning som pågår till 31/8 med endast dagpass. Jag jobbar hellre dag än dygn. Vilken lycka att det blev så på det nya schemat. Har ändå chans att ta på mig ett dygn i månaden för att få upp den sista procenten för att uppnå 100 %. Jag är mycket tacksam och det är jag för väldigt många saker. Har en underbar pojkvän, vänner, familj, kollegor och bästa jobbet. Vad mer behövs i en människas liv?
Idag var det en lyckad dag också. Hade först besiktning av bilen som gick igenom. Har dock 2 "fel" men ingenting som jag behöver göra en efterbesiktning på (ska bland annat byta en lampa). Efter det for jag iväg och handlade och sedan till Skönsberg för att göra en slutbesiktning av lägenheten. Lägenheten fick ingen anmärkning. Karlarna på båda besiktningarna var lite roliga men det är ingenting jag behöver skriva om. Höll mig inne resten av dagen iallafall, haha.
I tisdags blev jag 29 år. Det blev en lugn födelsedag och efter jobbet var jag bara hemma och donade på. Bjöd inte hem någon utan firades av familjen i söndags. Tänkte ha en tjejkväll någon helg framöver istället :).
Ska också börja med GI igen, mår bra av det men ska vänta tills allting lugnat ner sig. Har varit mycket med jobb och flytt.
Ännu en sak. Jag funderar på att börja plugga igen. Det har jag tänkt mycket på den senaste veckan. Har varit inne på undersköterska men hört både bra och dåligt om det. Har också varit inne på sjuksköterska men det känns fel. Ska jag arbeta inom vården så är det bara personlig assistent jag vill arbeta som alt på något boende. Men vill inte jobba som direkt sjuksköterska och då går den utbildningen bort.
Jag vill gärna arbeta som administratör/receptionist också men dessa tjänster försvinner allt mer. Dock finns det alltid en reception på hotell, så funderar på att ta kontakt med något hotell i Sundsvall för att se om möjligheten att "prova-på" finns. Har pratat med studievägledarna på Mittuniveritetet samt på Vuxenutbildningen för att få mer information. Allting är upp till mig, jag ska inte göra ett beslut utifrån vad andra tycker utan det är upp till mig. Jag känner mest att studier är ett avslutat kapitel för min del men känner ändå att undersköterskeutbildningen lockar mig. Att arbeta som personlig assistent handlar för det mesta inte om utbildning utan mer om personkemin, det har varit så för mig. Jag har hamnat på fantastiska ställen utan varken erfarenhet och utbildning. Det hade varit drömmen att arbeta 50 % som personlig assistent och 50 % som receptionist/administratör.
Fick en bra input av moster och Ulf i söndags. Timmy och jag har pratat en del om studier också. Får se vad som händer. Det blir att jobba på sidan av isåfall för att undvika att ta mer CSN lån.
Ska avrunda detta inlägg med för -och efter bilder på pysselrummet!
 
Har inrett mycket mer än vad bilderna visar. Har också hunnit med att måla skrivbordet jag köpte. Ett svartbrunt bord blev vitt. Mer bilder kommer!

Kommentera inlägget här :