Studier, främmande och god mat

publicerat i Allmänt;
Snart är denna dag slut också och allt rullar på. Idag på jobbet fick jag sms från Tessan och vi bestämde oss för att åka och äta när jag slutat. Det blev en god sallad på Marco Polo och sedan for vi till mig och Timmy för gofika. Självklart var goungen Emilia med <3. Dom for för en stund sedan. Jag tänkte städa idag efter jobbet men det är alltid trevligare med besök istället. Får ta fram trasan och snabeldraken imorgon efter jobbet istället så det är fint hemma i helgen.
Har inte skrivit heller att det vankas studier igen. Har anmält mig till Matte B och även kurser som Redovisning och Affärsjuridik. Ska passa på att plugga medan jag jobbar. VIll inte ta lån eller bidrag och det är bara att köra på, sätta sig med böckerna när man kommer hem från jobbet. Det ska bli spännande. Kommer utbilda mig som ekonomi -och redovisningsassistent. Eftersom jag är intresserad av administrativt arbete ska jag också utöka studierna och plugga inom inköp/logistik. Har fått mycket hjälp och allting verka bli precis som jag vill. Jag har betyg från tidigare studier i flera av kurserna som dessa två utbildningar har vilket gör att jag kan plugga två utbildningar på 3-5 månader istället för att läsa 1,5-2 år.
Om jag ej uppdaterar mycket vet ni varför. Ska fokusera på jobb och studier nu. Har en del beställningar också som jag ska göra klart innan allting börjar :). Pysslet måste jag ändå ha kvar för det är lugnet för mig, skönt att bara pyssla och vara om det är mycket. Ser dock inte fram emot matten. Minns på gymnasiet hur man h*tade den kursen och pluggande inte för proven. Men jag har suttit lite och kollat på internet och jag förstår allting hittils? Konstigt, jag vet. Jaja nog om det, det känns skönt att få plugga också och inte bara jobba. Jag har också varit på polisstationen för att göra ett nytt pass. Mitt gick ut 2014 och hade det i 10 år, tiden går fort. 
Bilden har inget med inlägget att göra men som ni vet så ogillar jag bildlösa inlägg.

Kommentera inlägget här :