VIP-invigning

publicerat i Allmänt;
Vilka hektiska dagar man haft. Har jobbat på Birsta varje dag, handlat, tvättat, städat och hjälpt Sandra. Är också helt knäckt av pollen och för lite sömn. Igår efter jobbet kom jag hem, åt lunch och gick över till Sandra för att hjälpa henne med att rensa, städa och inreda om. Skulle hjälpa mamma att jobba igår för att göra Birsta's nya Food Park klar inför VIP.invigningen igår. Mamma hade sagt att jag skulle komma tillbaka till fyra men hon ringde redan vid halv ett och fick informationen att vi kunde sätta igång redan då. Gick hem, bytte om och packade ner ombyte för att sedan åka iväg. Jag och mamma höll igång från ett till halv sju. Men det gick jättebra.
Igår eftermiddag såg jag en man som fixar och donar vid scenen, tänkte så klart inget mer på det eftersom vi var mitt uppe i alla hantverkare och eventpersonal men iallafall så säger mannen till mig att vi gör jättefint, jag tackar. Senare så ställer han sig på scenen för ett soundcheck, trodde jag. Det slog mig rätt fort att det var han som var med i Talang för några år sedan (såg hans framträdande på Youtube). Det var nämligen Freddy Amigo som skulle underhålla oss den kvällen. Vilken röst han har. Kvällen var jättetrevlig. Först blev det mingel med vin och prat och sedan fick vi sätta oss och bara gå hämta kvällens meny från alla restauranger. Inte helt fel att man får vara först att prova restaurangernas menyer. Allting var jättegott.
På väg ut fick alla en goodiebag. Den innehöll en signerad kokbok av Marcus, en vinpump och erbjudande från restaurangerna.
Var hemma vid halv elva igår kväll men som alltid har jag svårt att somna när man är uppe i varv. Klockan var tre när jag sist kollade och vill inte veta när jag somnade. Var riktigt trött när alarmet ringde halv sex. Kände på jobbet imorse att jag bara ville sova men sitter klarvaken ännu och har frossa, haha. Har hunnit med lite spa, undanplockning hemma och en sväng till Sandra. Har tänt ljus och ska lägga mig och se om man kan vila ögonen lite innan det är dags för middag. Ska göra torsk i ugn som ska serveras med morötter och kokta potatisar. Jag har inte ätit potatis sedan januari. Ska bli gott :).

 

Kommentera inlägget här :