Vara för mig själv ett tag <3

publicerat i Allmänt;

Jag har haft fullt upp de senaste månaderna och genom det har jag inte riktigt ägnat tid åt det jag brukade innan. Nu är det inte något negativt, har bara prioriterat annat som gör mig glad. Känner för att jag vill vara för mig själv ett tag, i några veckor iallafall för att kunna koncentrera mig på det jag gjorde innan. Börjar redan känna att jag hunnit med en del, skönt. Med att vara för mig själv menar jag inte vara för mig själv från ”vardagen” utan från dejtande och liknande.

Jag är tacksam för hur mycket jag har lärt mig om mig själv och lärt mig om andra människor den senaste tiden. Kan låta konstigt men så är det. Finner inget bättre ord än att jag är tacksam och glad för att jag fick gå igenom det. Att jag för första gången i mitt liv har fått uppleva hur människor kan förändras på ett ögonblick. Jag märkte en stor förändring som jag inte ens anade att personen ifråga kunde få. Jag insåg att personen var helt olik den person som jag lärde känna. Men alla påverkas av andra och av olika anledningar vilket inte är fel ifall förändringen sker till det bättre (men så är det inte i detta fall, tyvärr). Skriver utifrån hur jag ser det. Jag håller fast vid tanken att jag har betytt mycket för en annan och jag hoppas att allting var äkta och ärligt ända till slutet. Allting sker av en anledning och man gör sina val. Jag funderar fortfarande på om det var rätt och hoppas att det löser sig med tiden. Vad skönt att få skriva av sig, tänkte göra det tidigare men har inte hunnit :).

Dagarna bara rusar förbi men ska försöka att göra en summering av förra veckan. Det blev några dagars jobb (vad jag älskar detta jobb, så tacksam). I torsdags for jag till mamma på tidiga förmiddagen och vi hade det gott i det fina vädret. Morfar, moster och kusin Vilma kom på besök också. Sedan tog jag en promenad med Ronica, hennes dotter och Tejo så klart. Jag joggade i intervaller med Tejo faktiskt. Riktigt skönt. Det gick bra för att vara första gången. Jag städade bilen invändigt och sedan tog jag och mamma fram högtryckstvätten, det gick ju strålande och vi fick oss några goda skratt. Bilens utsida blev dock inte så ren, hade inget avfettningsmedel.

I fredags hjälpte jag Therese att flytta. Vi for vid halv tio och jag var hemma sent på kvällen. Hon köpte möbler av min mamma förra året och det innebar att vi for till Matfors med släpvagnen och hämtade alla saker. Hennes bror fick äran att köra och hjälpa oss. Mamma hade bakat och var beredd med fika när vi kom. Hon är bra söt <3.

Vid lunchtid i lördags for jag och Therese på IKEA för att inhandla saker till lägenheten. Vi for sedan hem till henne och monterade upp möblerna och umgicks några timmar. Sedan igår var jag i Stöde och hjälpte morfar med att putsa fönstren och städa. Det var den veckan det.

Kommentera inlägget här :