Lära sig spela gitarr?

publicerat i Allmänt;
Är det svårt att lära sig spela gitarr? Egentligen är det väl en dum fråga eftersom jag har inte klarat av att lära mig mer än två ackord, eller rättare sagt så har jag inte haft tålamod för att lära mig fast jag vill.  Det var så  mysigt när vi satt vid elden med gitarrerna och sjöng. Nästa gång vi sitter där vill jag kunna spela lite själv :).
Har provat på ett antal gånger och intresset för gitarrspelande finns i familjen. Mina kusiner har haft gitarrer i många herrans år. Ronica spelar också och sjunger jättebra. Kanske får ta hjälp av dom ;).
Jag ska inte börja spela gitarr hela tiden utan jag ser det som en rolig grej och framförallt som en utmaning. Ibland vill man bara utmana sig själv. Jag har några punkter av saker jag ska lära mig, att spela gitarr är en av dom, att lära mig italienska är en annan och så vidare. Jag med mina idéer och projekt som aldrig tar slut men så är det. Bara att beta av och slutföra.
 Har ni några utmaningar som ni vill uppnå?  
 
 Nylonsträngad gitarr, 500 kr på Teknikmagasinet. Vad tror ni om denna? Har också fått tips om att Hobbex har en perfekt gitarr för nybörjare.
(Bilden är lånad från teknikmagasinet.se)

Kommentera inlägget här :