Vilken överraskning

publicerat i Allmänt;
Dagarna bara går. Jag började jobba på det nya stället i fredags. Skulle jobba 14 till 19 men dom ringde på morgonen och frågade om jag kunde börja 08.30 istället. Självklart kunde man det. Invigde det nya stället med ett långpass.
I lördags var det bröllopsfest för finaste gumman. Vi höll till på Njurundas hembygdsgård, jättefint. Jag kunde inte stanna länge eftersom söndagen bjöd på ännu ett långpass, men vi alla fick fira några timmar tillsammans iallafall ♡. For till Tess på förmiddagen så vi fick umgås några timmar, hon flyttar snart till Åre. 
Vad mer har jag gjort. Förra veckan var jag hemma hos Timmy och hälsade på, länge sedan sist och det var jättetrevligt. Fick en mindre chock också. För många år sedan träffade jag Anna och Thomas, vi festade tillsammans mycket då. När jag är hos Timmy går han ut med lite saker och jag sitter ute på balkongen. Sedan hör jag att han pratar med någon och jag kollade ner, trodde han pratade med mig. Nej, vem ser jag? Jo, Thomas. Dom var grannar dom, haha. Världen är då bra liten. Anna var inte hemma men när jag var på väg hem så ropar Thomas att hon är hemma. Jag och Anna stod och surrade på ett tag. Himla trevligt och vilken överraskning. Jag ska hälsa på dom snart. Timmy skulle iväg så jag for hem i samma veva.
Snart närmar sig helgen också. Längtar tills man ska åka till Matfors.
Igår jobbade jag ännu ett långpass och sedan satt man igång med att diska och dona på när man kom hem. I morse vankades det tvättstuga. Kl 9 imorse hade jag tvättat klart och städat hela lägenheten, ibland är man effektiv. Det är skönt att ha fint när man ska åka iväg, eller rättare sagt är det skönt att åka iväg och komma hem när det är fint.
Idag när jag var ledig passade jag på att åka till mamma och Jim, blev där hela dagen. Ville träffa dom innan dom lämnar landet imorgon <3. Dom visade lägenheten där dom ska på och den är hur bra som helst. Egen uteterass på taket och på terassen finns dusch, kök, utemöbler och en himla mysig belysning.
Detta blev en hackig uppdatering men det bjuder jag på. Har säkert glömt en del. Känns som man knappt varit hemma den senaste tiden.
Ciao!

Kommentera inlägget här :