Vad mer behövs?

publicerat i Allmänt;
Ja, vad mer behövs än en gitarr och kaffe när man ska ut på byn?
I fredags var jag borta hela dagen. Direkt när jag vaknade for jag till Matfors och parkerade hos mamma och Jim för att sedan ta en promenad till stranden där Ronica och barnen var. Jag gick med gitarren i handen runt byn och jag fick en hel del leenden, haha. Vi spelade lite gitarr men det blev mest bus med barnen, prat, fika och solning. Jag blev även bjuden på grillning. Hade inte tänkt vara borta så länge men det var en supertrevlig dag. Mamma min överraskade oss också och kom med bakelser vilket var perfekt - en kopp kaffe och en godbit efter middagen är inte dumt.
Sedan tog jag en promenad tillbaka till mamma och Jim där dom också skulle grilla. Fick smaka lite där också, älskar grillat. Blev ett bra tag hos dom. Bestämde med Therese att hon skulle komma vid halv åtta men jag kom lite för sent. Vi umgicks några timmar och surrade och såg på film. En toppendag med andra ord!
Igår tog jag och Therese en promenad ner till stan för att kolla in Hamnyran och folk. Vi gick längs vattnet och spanade in alla båtar och vattenskotrarna. Hamnyran var rätt okej, roligt att det händer nånting. Sandra kom och mötte upp oss senare också. Vi fick även se Linus Svenning, vilken karl och vilken röst.
Idag är jag helt slut, somnade sent. Ska strax hoppa in i duschen och sedan sätta mig med gitarren tror jag. Fick hem en till gitarr i fredags också - en Levin. Jims pappa hade den när Jim var liten och nu vill han ha den lagad. Jag ska försöka hitta någon som kan fixa den.
Imorgon blir det att spendera 25,5 timmar på jobbet. Hade första långpasset i onsdags till i torsdags och det gick jättebra :).
Ciao!

Kommentera inlägget här :