Berg och dalbana?

publicerat i Allmänt, Min nya livsstil;
Jag undrar en sak och ni får mer än gärna tycka till. Det jag undrar är om det är dumt att ha sina "gotta-dagar"? Jag menar, jag ska hålla mig ifrån sötsaker mån-tors och kan äta lite godis på fre-sön (söndagar blir det mer grönsaker med dip) men jag kan äta då också om jag vill. Kan inte sluta med allting på en gång, börjar mjukt denna gång. Men jag fungerar oftast i såna här fall att jag ska undvika allt eller ingenting ungefär, men det fungerar inte i längden.
Det jag vill få fram är om det är dumt att ha sina "gotta-dagar"? Blir det inte som en berg och dalbana när man är stenhård vissa dagar och äter sötsaker vissa dagar? Vänjer sig kroppen till slut? Hela förra veckan gick det bra. När sötsuget slog till tänkte jag bara att snart är det fredag, då släppte det. Men redan idag slog sötsuget till, det måste ju ha varit på grund av att jag åt sötsaker i helgen?
Hoppas att kroppen vänjer sig bara. För jag vet att jag kommer inte kunna sluta äta sötsaker på obestämd tid. Jag ger upp när man vet att man inte kan äta godis "igen".
(Bild från min Instagram)
Följ mig gärna på Instagram: cindysweden

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Teres:

Tyvärr tror inte jag att det funkar att göra så. 1 dag kanske men du kommer aldrig få bort sötsuget då. Det blir liksom lite jojobantning av det hela, annars skulle du kanske ha testat 5.2 dieten.

2:a kommentar, skriven , av Cindy:

Precis, det kan vara svårt. Får se vad som händer när jag börjar med GI. Bara jag vet att jag "kan" äta sötsaker så är det lättare, men GI kan man alltid äta mörk choklad och sedan äta vanligt godis när sockerberoendet är som borta :). Att fasta är ingenting för mig, det håller inte i längden.

Kommentera inlägget här :