Ett besök på sjukhuset

publicerat i Allmänt;
Idag har jag varit på sjukhuset och tagit EEG och EKG. Ska ta ett dygns EKG så har dosan på magen och elektroder på brösten. Undra hur man ska kunna sova inatt, haha. Det är väldigt sexigt i alla fall, ingen behå kan man ha eftersom elektroderna är i vägen och det "ihåliga" nätet är på ;). Jag tog en promenad till sjukhuset och hem, jätteskönt och det blir en bra promenad. Måste dit imorgon igen och lämna tillbaka utrustningen och "dagboken".
När jag gjorde EEG blev jag helt snurrig när lampan blinkade så hon stängde av den. EEG är att kolla hur hjärnans aktivitet är och EKG är för hjärtats aktivitet. I somras började jag bli svimfärdig och fick en ostabil känsla, det kan vara hjärtat eller hjärnan som orsakar det. Det har blivit bättre så hade tänkt strunta i det men det var gratis och då kunde man likaväl passa på.
 

Kommentera inlägget här :