Om en vecka ...

publicerat i Allmänt;
Om en vecka befinner jag mig på Ulvön med Therese, vad vi längtar. Ska bli skönt att få komma bort. Hoppas på bra väder så man kan som "avsluta" sommaren där. Det blir allt mörkare och kallare ute och snart är hösten här på riktigt men vad gör det egentligen? Vi har haft en underbar sommar. Jag lånade hem mammas lilla resväska idag, skönt om man kan dra packningen än att ha en väska över axeln.
De senaste veckorna har det hänt rätt mycket i mitt liv. Konstigt nog känns det jätteskönt men ibland när man tänker på det blir det jobbigt. Men jag vet att det var rätt beslut och det är lättare att gå vidare nu. Saknaden av  personen finns kvar, för vi hade det jätteroligt tillsammans, det är bara det jag saknar, personen. Inga andra känslor finns kvar idag, vi skulle ha försökt igen, ge det en andra chans men det blev inte så. Nu verkar det vara över, för gott. Det ska som sagt bli skönt att komma iväg. Att vara singel och fri är inte dumt när man ska åka iväg ;). 
Den här veckan har gått fort och jag har hunnit med en hel del saker. Jag har under några dagar tagit an rensning och städning hemma (som jag nämnt i tidigare inlägg). Har verkligen rensat och storstädat. Jag har rengjort fläkten, spisen och allt från golv till tak. Ja, det finns inga ytor som inte blivit tagna.
 

Kommentera inlägget här :