B12 vitaminbrist

publicerat i Allmänt;
Idag fick jag ett brev från läkaren med resultatet från blodproven som jag gjorde i början av augusti. Blodstatus, njurfunktion, salter, leverprover, ämnesomsättningsprov var normala men hon såg att jag har vitaminbrist av B12. Jag ska hämta ut Behepantabletter mot det. Trodde inte det. Men skönt att blodstatusen var normala och behöver inte äta mer järntabletter. Har inte ätit dom tabletterna på flera månader och nu behöver jag inte ta fler blodprov heller.
För övrigt håller jag på med den gamla datorn och den externa hårddisken som jag fixade. Den var "sönder" men den fixade jag fast killen i butiken sa att den ej går att laga. Cindy kan ibland alltså. Jag för över allting från den nya datorn till externa hårddisken för att sedan göra en backup med DVD skivor. Hade kunnat bli en enklare process men det visade sig dumt nog att den nya datorn tar inte mina DVD eller CD-skivor? Riktigt dumt. Istället får jag föra över allting till den gamla datorn via hårddisken och sedan bränna ut backupen därifrån. Men bara man har backup så får det ta den tid det tar. Har alla viktiga dokument och filer som jag gärna vill ha backup på, är noga med sånt. Snart blir det att äta lite lunch och dricka kaffe. Mår lite sämre idag (hostan tar död på mig) och därför är det perfekt att blogga, bra tidsfördriv.
Har också suttit med Indesign när jag ändå sitter vid gamla datorn (har inte programmet installerat på den nya). Mycket sitter kvar men ska försöka sitta mer och leka lite.
 

Kommentera inlägget här :