Receptionist på Metso Paper

publicerat i Allmänt;
Fick ett glatt samtal idag. På torsdag ska jag gå en utbildning för att lära mig receptionen på Metso Paper. Det är jätteroligt. Jag som vill arbeta inom servicebranschen och är nyutbildad receptionist kan nog inte komma på en bättre plats eftersom Metso är ett stort företag, internationellt företag dessutom. Är dock lite orolig över engelskan. Kan engelska men svårt att bara slå på den knappen bara sådär. Man pratar bara engelska när man vistas utomlands, haha.
Jag ska lära mig mycket den här veckan eftersom jag ska sitta själv i receptionen någon dag nästa vecka. Hela dagar också, 08-17. Det är ett extrajobb men det gör ingenting. Jag ser det som en bra möjlighet till någonting annat. Det är också roligt för att vi är fler i familjen som arbetat på Metso. Mamma och moster har båda suttit i receptionen. Jag minns att jag var med mamma i receptionen när jag var liten. Jag och Tessan sommarjobbade på Metso som lokalvårdare när vi var 16 år. Vårt första sommarjobb :). Minns ändå inte hur det ser ut, mer än att det är en ljusrosa byggnad.
Förväntansfull!

Kommentera inlägget här :