En underbar helg <3

publicerat i Allmänt;
 
  
  
  
 
  
  
Vilken underbar helg. Hade inte ens kunnat föreställa mig att den skulle bli så här bra. Allting har bara rullat på. Jag och Therese hann med mycket utan stress. Vi gjorde saker som vi kände för just då. 
Vi tog bussen från Navet 07.40 i fredags och kom in till Cityterminalen runt 12. Henrik mötte upp oss på terminalen och vi gick och åt på Vapiano, en italiensk restaurang, så otroligt gott. Kan verkligen rekommendera det stället. Det smakar som man skulle vara i Italien och äta. Vi hann tyvärr inte träffa Henrik så mycket men huvudsaken att vi fick lite kvalitetstid med han. Vi bestämde att ta upp kontakten igen och det känns jättebra. Vi har saknat varandra efter alla dessa år. När vi ätit upp började vi gå mot tunnelbanan för att ta taget mot Vreten där vi skulle möta upp min bror. Var rätt lugn men när vi satt oss på tunnelbanan började nerverna sätta igång, de 10 minuterna innan mötet var jag nervig men det var så roligt. Vi mötte upp han, hans kollega och kollegans tjej. Vi skulle nämligen få låna deras lägenhet hela helgen. Alla tre stod med öppna armar, hur snälla och trevliga som helst. Vi fick en genomgång av lägenheten och sedan for dom vidare. Det blev en kort träff med brorsan men vi hade tänkt ses någonting under lördagen också.
En kort stund senare for vi in till City. Det var lätt att hitta runt, vi behövde bara fokusera oss på tunnelbanan Hjulsta  -  Kungsträdgården, vi bodde mittemellan där.
Fredagen blev lugn men vi hann ändå med mycket. Efter träffen med Henrik och brorsan gick vi runt och bara njöt av värmen. Vi var vid slottet, Slussen, Gamla stan och Kungsträdgården.
I lördags efter att vi gjort oss klar tog vi tunnelbanan till T-centalen för att handla med oss fika från Starbucks. Direkt efter Starbucks hoppade vi på tunnelbanan en station för att komma direkt till Kungsträdgården. Där satt vi och njöt av fikat. Älskar Starbucks. Syster skrev under den tiden att hon och hennes barn skulle komma in runt 12. Började återigen känna mig nervös. Barnen har jag aldrig träffat och har bara träffat syster en gång tidigare. Jag har aldrig kunnat säga att jag är moster men det är jag, jag är även faster :). Vi mötte upp henne och barnen och gick runt lite och sedan gick vi och satt oss på gräsmattan vid vattnet mot slottet som alla andra, det var fullt med folk. 
Efter ett tag bestämde vi oss för att ta spårvagnen till Djurgården. Dom gjorde det dom skulle göra och jag och Therese gick in på Vasamuseet och traskade runt. Djurgården är så vackert. Senare bestämde vi oss för att ta en promenad till Gröna Lund och ta färjan över till Slussen. Väl inne på Slussen köpte vi med oss en sallad från Gamla stan och gick och satte oss på gräsmattan igen. En stund senare kommer syster och barnen igen. Hade mer tid tillsammans. Mycket trevligt. Bror skulle komma också men han hittade ingen parkering så vi bestämde för att ta tunnelbanan till Sundbybergs Centrum och möta upp han där. Vi satte oss några timmar på en uteservering och pratade. Hur trevligt som helst. Det började bli kallt mot kvällen så vi började gå till lägenheten. Vi hittade inte på en gång men när vi kom upp till stora vägen kände jag att det är bara att fortsätta följa den och rätt var det var såg vi huset. Man har rätt bra lokaliseringsminne ändå, haha.
I lördags började jag känna mig sjuk. Ögonen och näsan började rinna, ögonen blev röda och sedan kliade det något otroligt i halsen. Kom fort fram till att det var allergi. Jag har känt av pollen lite men aldrig haft stora problem men i helgen, framförallt i söndags hade jag det jobbigt. Nös hela tiden och tårarna bara rann. Gick in på apoteket på NK och köpte allergitabletter men har inte tagit någon ännu. Man kan ju bli tröttare av dom tabletterna.
Måste också nämna att vi träffade två "kändisar". Edward Blom och Ulrika Bergman. Edward gick precis förbi mig när vi satt på bänken. Ulrika är Evas kompis Annika i Eva & Adam. Hon jobbar på apoteket inne på NK. 
I söndags var vi bara inne i City för att invänta hemresan. Vi var hemma vid halv åtta på kvällen. Var helt uppe i varv men ändå så jäkla slut. Trots att helgen inte bestått av någon stress så har det ändå varit en händelserik helg. Allt gående tog död på kroppen. Fick till och med hål under ena skon, inga City-skor det där inte, haha.
Jag har inte tagit in allting än, har helt enkelt inte förstått var denna resa inneburit. Chocken lär ju släppa snart. Jobbade igår på Birsta, jobbar idag i receptionen och sedan blir det några timmars jobb imorgon också i receptionen, sedan kan man nog börja låta allt sjunka in. 
I söndags var jag hemma hos T. Vi pratade om resan, var helt död och säkert inte ett sånt trevligt sällskap. Men vi såg till att träffas igår också. Det blev en sallad i Haga och vi gjorde några småärenden för att sedan åka hem till han och umgås ett tag. På vägen hem till mig stannade vi till i Petersvik och släppte ut D, hans hund. Mysigt! 
Tack för en lyckad helg <3. Vi får göra om det snart igen! 

Kommentera inlägget här :