En lyckad dag

publicerat i Allmänt;
Gårdagen blev lyckad. Mår dock inte så jättebra idag men som man brukar säga: "Det var det värt" och det var det. Vi brudar kom till Hassela vid halv tolv och det var lugnt en stund innan förberedelserna för lunchen började. Det bjöds på ärtsoppa och gulaschsoppa. Vi var upp mot 20 personer som åt tillsammans ute. Grannarna på campingen tog med sig sitt eget bord och byggde på till ett långbord.
Efter maten var det dags att bege sig upp mot hotellet för Afterski. Jag ville gå upp i god tid för att vi alla skulle få bra bord och det fick vi. Alla som åt lunch tidigare fick sitta tillsammans, vi fick två långbord. 
Ständut Blakk gjorde det igen. Det är tredje gången jag såg dom igår (första gången var faktiskt för ett år sedan idag). Dom är grym, vad dom kan få igång publiken. Jag, mamma och Sandra var uppe och dansa i princip hela Afterskin. Härligt att få slå klackarna i taket.
Jag och Therese tog en promenad med Tejo några gånger också, det blev så fint väder mot eftermiddagen. Till middag blev det god mat som alltid hos mamma och Jim. Rotfruktsgratäng med sallad, svampsås, vitlökssmör och grillat älgkött.
Nu blev man hungrig. Ska passa på att göra något ätbart medan man kan äta. Var ett tag sedan jag kunde dricka utan att känna av magmunnen vilket jag självklart drog nytta av (skratt), man är ju inte dum. Innan lunchen blev det lite punch och på Afterskin blev jag bjuden på två glas vin och innan middagen gjorde Jim en drink. Det var lagomt!
Som vanligt kunde man inte sova när man kom hem. Istället för att lägga sig började jag dekorera påskriset som vi tog längs vägen till Hassela ;). Har inga ägg så det fick bli en enkel dekoration med fjädrar.

Kommentera inlägget här :