Fullt upp

publicerat i Allmänt;
Jag har lite projekt på gång. Ska bland annat sy egna prydnadskuddar. Spännande! Hoppas bara inte att symaskinen åker ut genom fönstret. Slår vad om att jag kommer sitta och handsy till slut, haha.Har köpt jättesnygga tyger (metervara) på IKEA. Det tyget är väldigt likt mitt påslakanset som jag älskar.
Har haft det lite jobbigt de senaste veckorna. Det är studier, jobb, alla projekt man har, hemmet, hjälpa andra och ändå försöka ha ett socialt liv. Fick smått panik för någon dag sedan men det gick över rätt fort. Har nånting som ligger i kroppen också som gör mig så trött.
Hade muntliga på programhanteringen i måndags och det gick jättebra, bättre än första gången och jag var pga tidsbristen inte ens påläst. Var sjukt nervös men som sagt, det gick jättebra. Kändes som jag hade feber också, mådde inte alls bra, så nånting ligger och lurar i kroppen.Jag kommer inte vara nervös på de muntliga längre. Det går ju så bra. Men självklart är man slut.
När man kommer hem från jobbet så är det nånting man ska göra och det gör att jag kommer igång med plugget på kvällen och sitter 2 timmar in mot sena kvällen/natten och sedan sova för att orka kliva upp halv sex då klockan ringer. Iväg på jobbet och sedan börjar det om. Arbetet prioriterar jag, pengar behövs ju. Men det gäller att försöka sätta sig direkt när man kommer hem men det är alltid någonting som kommer i vägen.
Vännerna hinner man träffa i alla fall. Nu har jag börjat komma i en period då jag också vill pyssla. Det är jätteroligt. Igår kväll gjorde jag och Therese betong. Ska kolla imorgon och se hur det blev.
Fick ett erbjudande på en lägenhet igår också. Fick inte tag på hon som bor där nu så ska prova ringa imorgon igen. Har bestämt mig för att bo kvar här men ändå söka lite bara. Hittar man nåt så hittar man nåt. Alltid roligt att kolla. Var även på en lägenhetsvisning i måndags 19.30, direkt efter muntliga. Fint område (snett bakom där jag bor nu) men lägenheten i sig var inte bra och det resulterade till att jag tackade nej till erbjudandet. Det ska bli spännande och se hur den här lägenheten är. Den är lika stor som min studentlägenhet var och den är då ungefär 6 kvm större än min lägenhet idag.
Ska snart lägga mig och läsa och sedan försöka sova. Ledig imorgon men tvättstugan kallar 07.00.
Ciao!

Kommentera inlägget här :