Förkylning på G

publicerat i Allmänt;
Hoppas allting är bra med er. Själv så rullar allting på. Det är jobb, plugg, träff med vänner och pyssel som fyller mina dagar. I morse tog jag en promenad vid sju till sjukgymnasten för sista gången. Det känns bra efter mina tre gånger där, ska bara fortsätta att göra stretchövningarna.
Har varit trött och slut hela dagen. Har ont i halsen och tror att en förkylning kan vara på G men det kan nog vara för att jag är trött. Hoppas det beror på tröttheten, har inte tid att vara sjuk. Jag har i alla fall fått bra med motion idag, promenerade till stan (sjukgymnasten) och hem.
Har jobbat tre dagar denna vecka men sa nej idag och imorgon. Har mycket att lära mig till det muntliga på måndag. Känner mig inte alls redo. Det är första gången jag känner mig maktlös vad gäller studierna. Har ingen aning vart jag ska börja. Det är programmen som sätter käppar i hjulen och inte själva uppgifterna/teorin. Ska klara av att hantera tre stora program och kunna dem utantill på fyra veckor, program som man aldrig arbetat med förut. Jag är inte bitter, tycker det är bra men undrar hur det ska gå.
Det som känns jobbigt är att den muntliga delen kommer handla till 98 % om programmet där man kan får frågor som exempelvis: Hur gör man för att skapa en verifikation i programmet VISMA Administration? Då ska man förklara detaljerat: Öppna programmet -- > Skapa ett nytt företag (fylla i alla detaljer här först) -- > Meny och välj Arbeta med --> Välj bokföring --> Verifikationer --> Klicka på Ny eller tryck Ctrl N (kortkommando). Nu är det färdigt för att börja bokföra affärshändelserna. Det låter iofs enkelt nu när jag skrev för detta kunde jag utantill. Men det är ändå invecklade frågor som man kan få och då ska man förklara detaljerat utan att ha programmet framför sig.
I förra kursen på den muntliga delen var det mest programmen som dem ställde frågor om men det gick ju bra för Word, Excel och Powerpoint har man känt till/arbetat med sedan man fick sin första dator.
Men som sagt, jag är inte bitter. Är jätteglad att jag får lära mig dessa program för det är inte "onödiga" program utan Tess som arbetar som ekonom arbetar i Visma Adminsitration och bokför i precis samma program. Därför känns det lärorikt och jag vill lära mig allt.
Sverige har också haft ett historiskt ögonblick det närmsta dygnet. USAs president Barack Obama har varit här. Jag ska ärligt talat säga att jag inte kan någonting om politik, har aldrig vait intresserad och vänder örat till på en gång något politiskt diskuteras. Ogillar det starkt. Men trots det så tycker jag det var spännande och stort när Obama kom till Sverige. Efter gårdagens arbete satt jag och kollade på teven en stund och följde presidenten. Såg även idag när han kom till Arlanda för att lämna Sverige.

Kommentera inlägget här :