"A Little Bit Helps"

publicerat i Allmänt;
Jag har under många år tänkt att hjälpa utsatta människor mot våld, fattigdom, svält och sjukdomar men har aldrig haft en stabil ekonomi själv. En av mina drömmar är att få ett fadderbarn någonstans i världen och att jag kan åka dit och besöka han/hon och komma med mycket nödvändiga saker till hela "byn".
Det känns som jag ska ta tag i det här men det finns frågetecken. Vilken hjälporganisation är att lita på? Om jag bidrar med pengar vill jag att pengarna kommer fram till dem behövande och inte att dem hamnar i fickor på giriga människor.Vilken hjälporganisation kan man fundera över och välja?Är det någon av mina läsare som hjälper till på något sätt?
1. Unicef
2. Rädda barnen
3. Röda korset
4. SOS-Barnbyar
5. Läkare utan gränser
Jag kommer också att ge bidrag till Cancerfonden eller Barncancerfonden. Dessa organisationer har jag studerat och känner mig säker på. Hoppas ni läsare är delaktiga och kommer med era synpunkter och tips.
Jag har haft läsarrekord på närmare 60 personer/dag. Det är enormt för min lilla blogg, tusen tack till er.
Det finns mycket man vill göra för att förbättra världen men det är tyvärr omöjligt att hjälpa alla. Men att göra någonting är väl bättre än ingenting alls?
"A Little Bit Helps"

Kommentera inlägget här :