Vilken natt

publicerat i Allmänt;
Har ni varit med om att ni inte kan svälja? Jag har haft så från 22 i går till 03.30 inatt innan jag väl kunde somna. Det är första gången det slutade med att jag fick ringa 1177, fick smått panik. Detta problem började för något år sedan, fick det bara några gånger när jag bodde i Nacksta. Jag har inte det ofta men den senaste tiden har jag det allt mer, därför kontaktade jag läkaren och står i kö för gastroskopi.
Jag har alltid trott att det har med magkatarren att göra. Men när jag ringde till 1177 sa hon som att det bara verkar som att jag producerar för lite saliv/muntorrhet. Kan det vara muntorrhet bara? Och inte alls något med magkatarren att göra? De flesta av gångerna jag fått så här har Omeprazol inte fungerat, då är det trots allt inget med magkatarren, förhoppningsvis. Sköterskan sa också att Omeprazol hjälper inte mot muntorrhet, men jag försökte förklara att jag trodde dessa problem berodde på min magkatarr.
Det var också så typiskt att jag inte hade något tuggummi eller något annat att suga på, som en halstablett, jag sökte febrilt efter något att suga på. Hade jag haft nåt av det hemma hade denna jobbiga natt inte varit något problem. Jag vände upp och ner på hela lägenheten om i hopp om att jag skulle hitta något tuggummi.
Nu när jag sitter och skriver detta så kommer jag på, jag har ju för sjutton fluor-tabletter. Att jag inte tänkte på det, suck vad less jag blir.
Det är känslan som är hemsk. Tänk som att ni kippar efter luft och att du måste anstränga dig eller ta en fläkt och blåsa luft så att ni kan få luft/andas. Det är så det känns när jag inte kan svälja. För att jag ska kunna svälja måste jag dricka vatten eftersom jag knappt har något saliv att svälja ner.

Kommentera inlägget här :