Sköldkörteln

publicerat i Allmänt;
För att skriva om någonting mindre roligare. Jag har äntligen kommit fram till att jag kan ha problem med sköldkörteln, antingen att jag har för lite eller för mycket hormoner i min kropp. Har under många år (redan sedan jag bodde hemma), varit mycket hungrig. Blir värre veckan innan och efter menstruationen. Tessan sa till mig för några år sedan att jag kanske hade PMS men skrattade bort det. Tog tag i det för över ett år sedan och fick tabletter för det men tvärslutade med dom. Har nu varit ständigt hungrig och trött i flera veckor och börjar bli en aningens less på det. Har åter igen kollat upp dessa problem på Internet och får upp mer och mer om att det kan vara rubbningar i sköldkörteln. Har ni några erfarenheter eller kännedom om problem med sköldkörteln och PMS? Kom gärna med era åsikter.
Det är jättejobbigt att leva med konstant hunger. Har ingen energi. Ibland är det så att man blir hungrigare när man äter? Ja, välkommen till mitt liv, haha. Måste ta tag i det när det nu pågått i så många år. Har tagit blodprover rätt mycket nu pga. av lågt blodvärde och min järnbrist men läkaren har inte sagt någonting om sköldkörtelns värden. Ska ringa och boka en tid imorgon eller ringa direkt till läkaren och fråga om han kan kolla mina tidigare värden och se om han ser resultatet av sköldkörteln. Det är hungern som är jobbigast. Hungern orsakar trötthet, svimfärdighet och det resulterar i att jag får hjärtklappning och nästan panik eftersom kroppen är helt slut och inte har någon energi. Ni kan ju tänka er själva när ni är riktiga hungriga, hur mår ni då? Tänk att alltid må så även när du precis ätit.
Kommentera gärna detta inlägg!

Kommentera inlägget här :