Mors dag presenter

publicerat i Allmänt;
I fredags frågade jag mamma vad hon ville ha i mors dag present. Hon ville gärna ha någonting fint till matrummet och vardagsrummet i den speciella röda/bruna färgen som tapeten har. Tog för några veckor sedan en bit av tapeten för att se färgen då jag ska köpa textil för att fixa deras stolsdynor.
Jag visste inte hur jag skulle hinna med att först hitta nånting i den färgen och för att sedan dekorera ihop nånting. Men i lördags sprang jag runt i alla möjliga butiker med tapetbiten och sedan fick man fara raka vägen till Matfors. Kom hem sent på i lördags g och satt några timmar för att få ihop någonting fint för att sedan sova då klockan skulle ringa tidigt på söndag för att åka hämta folket och fara till Matfors. Det var en lyckad helg i alla fall. Den svårförklarade färgen var svår att hitta. Hade till slut turen att hitta långa strån och söta bollar på Buketten i den färgen. Hade lite idéer i huvudet om man vad jag ville göra så gick också in på IKEA för att handla 2 vaser.

Väl hemma kom jag på att jag ville ha ett fat men jag hade ju inte kollat på ett sånt. Då får man låta fantasin flöda. Tog två av mina tallrikar och lade på varandra. Det blev både dekorationsfat som sedan kan användas som serveringsfat. Stråna är mycket högre, upp mot en meter. Tog tapetbiten och ställde den tillsammans med dekorationen också.
Gjorde detta fina kort också. Använde mig av Rub-ons bokstäver. Simpelt!

Kommentera inlägget här :