Ärendens dag

publicerat i Allmänt;
Har sedan imorse ringt runt och uträttad en massa ärenden. Har också hunnit med en promenad med Therese och en sväng till Apoteket för att hämta ut mer järntabletter. Har precis ätit lunch, som idag fick bli rester. Blev mycket tacogratäng kvar sedan gårdagens middag.
Har ringt till Vårdcentralen och mina sköldkörtelvärden var tipp topp. Då är det inte det heller, men får fortsätta att må så här. Kom även på idag också att jag äter inget mer de dagar jag tränar. Rör mig mycket dagligen och är på Zumba två dagar i veckan. Har köpt banan som jag tänkte äta innan/efter träningen och lägga in ibland som mellanmål, ska ta det lugnt med banan eftersom det innehåller mycket kolhydrater men jag anser att det är bra med banan innan eller efter träning.
Mina andra låga värden går uppåt. Pratade med en sköterska idag som sett proverna som togs i februari och proverna jag tog i mars. I februari låg blodvärdet på ynkliga 106 och idag är värdet uppe på 127. Järnvärdet låg som lägst på 5 och är nu uppe på 13. Har ätit järntabletter snart 3 veckor efter sista proverna så förhoppningsvis har de gått upp lite mer.
Ska börja rensa här hemma. Fick ett ryck igår kväll och ska fortsätta nu :).
Ciao!

Kommentera inlägget här :