Snabbvisit

publicerat i Allmänt;
Det blir en snabbvisit här på bloggen idag. Bilen är grön. Var på efterkontroll igår och den blev godkänd ... för ett år till i alla fall. Så skönt!
Igår var det full rulle. Halv nio hade jag tid på lab på Vårdcentralen för att kolla hur mitt järnvärdet ser ut, har nämligen fått veta att jag har lågt blodvärde, det ligger på 106 =/. Hoppas inte det är nåt allvarligt, håller tummen på att det är järnbrist. Efter sticket gick jag hem och Tess kom till mig och vi pratade en stund innan det var dags att bege sig till barnmorskemottagningen. Att det redan gått tre år sedan sist man tog cellprov, tiden bara rusar iväg. Efter det for vi till Nacksta med bilen och pärlan mådde återigen bra. Därefter blev det en sväng till Birsta för lite shopping. Klockan två hade jag tid för stygnborttagning (har tagit bort ett födelsemärke). På kvällen kom Tess hit för bakning, prat och filmtittande :).
Idag när jag vaknade och såg solen fick jag vårkänslor, men insåg inte att det var så kallt som det var. Men det är ändå skönt om man klär på sig. Älskar att få köra på asfalt. Det blev en spontantripp till Birsta med Tessan på förmiddagen och det blev mer shopping. Ska handla en sak till sedan är det bra. Paket från Jotex kommer också. Handlade även en present till mamma som blir 47 år på lördag. Åt pannkakor hos Tessan idag sedan kom hennes kusin med barn :). Trevligt!
Det som handlades idag och igår kommer i nästa inlägg.
Ciao!

Kommentera inlägget här :