God morgon

publicerat i Allmänt;
God morgon! Hoppas det är bra med er. Här är det underbart, dock tidigt. När man väl får sova ut så vaknar man tidigare än när man ska jobba?! Konstigt det där men men, man får ju ut mer av dagen.
Jag, mamma och Jim hade bestämt att vi skulle åka till Birsta och shoppa idag. Men mamma ringde igår eftermiddag och frågade om vi inte kunde ta Birsta då istället, det gick ju fin fint. Dom kom runt fem och hämtade mig. När vi precis kom till Stadium-parkeringen ringer Jim's mobil, självklart var det ett jobbärende. Han hade jouren och fick åka till City Gross i privata kläder. Jag och mamma gick in på Stadium. Mamma sa att dom kanske måste åka hem så att Jim kan byta om och byta till firmabilen för att sedan åka till City Gross igen. Lyckligtvis så gick problemet att fixa utan större problem. Efter ett tag kom han till oss. Vi alla kom ut med en påse från Stadium. Vi var där inne länge för dom hade mycket fina kläder och det var rea. Det resulterade att vi bara hade 1,5 timme på oss inne på Birsta City innan stängning, haha.
Jag kan säga att mamma och Jim handlade mycket och jag hittade inte mycket. Jag köpte en fin och skön kofta, ett par skor, leggings, en mascara. Jag fick en jättefin tröja från Stadium av mamma.
Igår blev jag också klar med flyttstädningen, så skönt! Har dock lite småsaker som mamma ska gå igenom med mig, måste se om hon godkänner städningen också, haha. Vi ska ta det imorgon.
Eftersom man ska till Granloholm imorgon så kanske jag och mamma åker till Birsta igen och kollar på det sista. Mamma var inte nöjd med det hon handlade igår, haha. Koftan som jag vill ha och klänningen fanns inte på Birsta, får åka ner på stan på måndag och kolla där.
Just nu håller jag på att tvätta. Jag hade bokat en tvättid kl tre imorgon men eftersom det inte blev Birsta idag skulle det vara bättre att tvätta idag. Eftersom jag vaknade så tidigt imorse, som redan halv sju så gick jag ut. När jag kom ut till tvättstugan var alla tider uppbokade, hela dagen. Träffade en dam som tvättade nu i ett av rummen. Hon frågade om jag hade mycket tvätt och det hade jag, men hon sa att hon var snart klar så jag kunde ta hennes rum :). Tack så jättemycket! Har redan kört in 2 maskiner och ska ut igen nu. Vad skönt att man fick undan det. Ska försöka använda så lite kläder som möjligt så man "kanske" slipper tvätta på onsdag/torsdag för att få undan kläder till utlandsresan. Har lite saker att fixa i veckan och vet inte hur man ska få ihop det. Låter nog jobbigare än vad det är, haha!
Senare idag kanske man tar pärlan till MIdlanda, Sundsvalls flygplats. Det ska vara roliga aktiviteter där och det kommer vara mycket folk. Therese ska ta med sig hennes brorsbarn och dom hade fullsatt bil. Får se om man åker ut själv och möter upp dom där. Om vädret är bra så skulle det inte vara helt fel. Ska träffa Therese ikväll även om jag inte följer med till Midlanda.
Jag har inte nämnt massagen heller. Var på en riktig massage för 1,5 veckor sedan och det var så skönt - i vissa stunder. Ibland gjorde det fruktansvärt ont. Det visade sig att jag hade mycket muskelspänningar. Den punkten på ryggen/skuldran som jag känt av i över 2 månader försvann men den kom tyvärr tillbaka dagen efter massagen. Svimfärdig känslan försvann inte heller. Men för 2 och 3 dagar sedan kände jag mig inte svimfärdig alls. Det kanske börjar försvinna? Man kan ju hoppas det. Igår kände jag av det lite grann men inte mycket.
På måndag har jag tid på Chris Rehab. Får se om dom kan konstatera vad det är för någonting. Vet inte om dom knäcker kroppen sin men jag har hört att det är inte bra att börja knäcka. Men får ge det en chans i alla fall. Jag började prata med golvläggaren om det här. Fick nytt golv (samma som i hallen) i klädkammaren i måndags. Det var han som föreslog Atlas sjukgymnastik och jag har fått tid där den 6:e augusti men ville gärna få hjälp innan utlandsresan. Men dom har månaders kötid och det var jag medveten om. Ringde därför Chris Rehab för jag har hört gott om dom också. Jag hade tur, fanns bara den "extra-tiden", annars hade jag fått vänta till efter semestrarna. Mår ändå bättre men skönt att få se om det är rygg/skuldran/nacken som orsakar min svimfärdighet/yrsel.
Det blev ett långt inlägg det här. Har gått mellan tvättstugan också. Ska snart gå på Apoteket och handla lite smått och gott för resan.

Kommentera inlägget här :