Chris Rehab

publicerat i Allmänt;
Det gick bra på Chris Rehab igår. Herregud var det knäckte i hela ryggen och nacken. Det jobbiga är att jag känner fortfarande för att knäcka men ska dit igen om två veckor. Han vill att jag ska komma tillbaka på en efterkontroll. Får bara slappna av och sluta tänka. Det kommer nog bli mycket bättre i värmen ;). Åker snart, längtar så mycket. Som ni säkert redan förstår kommer jag inte blogga nåt under veckan jag är borta. Kanske slänger in nåt inlägg men lovar ingenting. Lägenheten kommer inte att vara tom, utan en inneboende kommer att vara här och hålla koll på mitt kära hem, haha!
Hade också en jäkla problem på banken igår. Innan Chris Rehab 11.50 ville jag hinna med att växla in alla mynt, shoppa och växla till rätt valuta på Forex. Kände att jag skulle behöva hjälp eftersom mynten vägde en hel del men jag löste allt på detta sätt.
Jag tog bilen till mormor för att kolla på hennes resväska (som tack och lov var perfekt i storleken). Mormor skjutsade ner mig till stan så jag skulle ha nära till banken. Efter att hon släppt av mig så tog hon med sig bilen till sig och jag tog alla pengar till banken. Var där prick till kl tio då dom öppnade. Gick med en systempåse, påse från H&M och väskan. Alla innehöll flera påsar med mynt, ack så tungt det var.
Jag var på andra plats i kön till maskinen för mynt/sedelhantering. Jag lät alla gå före om de hade snabba ärenden eftersom jag förstod att jag skulle bli stående där ett bra tag. Alla som gick före mig fick problem. Maskinen tog inte sedlarna eller bankomatkortet och en kvinna matade in sedlar där kvittot ska komma ut? En man från banken fick komma och dra ut maskinen. Sedan provade jag och det gick fint till en början innan maskinen slutar att fungera. Fick hämta samma kille igen. Det hade blivit stopp. Tydligen har dom dagliga problem med den här maskinen.
I alla fall. Jag hade tagit en påse med massa mynt och lagt i maskinen men den räknade inte in dom, sedan kommer ett kvitto: "Tekniskt fel". Underbart! Förklarade för killen och det visar sig att dom får plocka alla pengar från andra sidan väggen eftersom alla pengar jag lagt in låg överallt.
Efter att vi stått i kön i nästan en timme så säger dom att maskinen fungerar inte. Men jag kände att jag orkar inte bära på alla dessa pengar i timmar. Berättade för han att jag inte kan ta pengarna för att jag ska iväg på några ärenden och han var snäll och låste in dom åt mig. Fick skynda mig en sväng på stan innan det var dags för den bokade tiden på Chris Rehab.
Efter Chris Rehab gick jag tillbaka på banken och dom hade inte fått ordning på maskinen. Jag berättade för han att jag behövde pengarna idag eftersom jag ska växla in mynt-pengarna till valuta för min utlandsresa. Vet ni vad han sa? Vi får sätta in pengar för dina mynt, du måste ju ha valuta till resan och vi litar på dig. Jag sa till han att det lågt runt 3000 kronor. Han sa att dom kommer höra av sig om det inte alls skulle stämma. Pengarna kom så klart in direkt på mitt konto och jag gick direkt till Forex och växlade in till Turkisk lira och Euro :). Jag var riktigt less igår men det löste sig i alla fall.

Kommentera inlägget här :