Så less

publicerat i Allmänt;
Ja, all glädje kan vända fort. Nu låter det som något allvarligt men det är det inte. Men man blir allt bra less. I fredags hade jag som sagt en super bra dag med shopping och "ätar-dagen". Går på Lchf på veckorna men på fredagar och lördagar får jag äta kolhydrater och lite socker.
I alla fall allt var bra tills middagstid. Skulle ta fram för middagen och såg att frysvarorna har börjat tinat? Var bara att skynda ringa till jouren och felanmäla. Mycket fick jag slänga som fisk och kyckling. "Räddade" några saker som jag fick skynda mig och ta till Sandra's frys. Anledningen varför det är så irriterande är för att knappt en vecka sedan for jag och storhandlade så hela kylen och frysen blev full (det var längesedan jag storhandlade sist) också händer det här. Fick slänga saker för flera hundratals kronor.
Securitas som man hamnar till skulle kontakta jouren från Mitthem men dom kom aldrig. Efter 1,5 timme efter mitt samtal ringde jag tillbaka och vad säger dom då? Jo, dom menar att jouren åker inte ut på frys problem? Okej, men så bra att veta det då. Jag fick i flera timmar hålla på att försöka stänga frysen, slog i dörren, fixade listen och göra allt, till slut gick det bra. Men i alla fall, hade jag fått hjälp så hade man kanske kunna rädda lite mat.
Vansinnig är man! Förstod att försäkringen inte skulle hjälpa då det tillkommer säkert en självrisk på 1500 kronor. Ringde till Mitthem imorse och hon blev fundersam varför dom inte kom. Hon sa också att jag måste väda mig till mitt försäkringsbolag. Pratade med dom för en stund sedan och dom sa att tyvärr kan vi inte göra någonting, självrisken ligger på 1500 kronor. Men så är det, bara att bita i det sura äpplet och åka och handla mat igen då. Bra för student plånboken det.
Är väl extra irriterad då jag inte kunnat sova inatt. Klockan 04 var jag fortfarande vaken. Blir att försöka lägga sig i tid ikväll. Ska hoppa in i duschen och göra mig klar för att sedan börja plugga. Förhoppningsvis blir det en promenad idag också. Småhandla lite på Willys här hemma för att ha mat för dagen och åka till Willys i Birsta imorgon för att "storhandla" igen.

Kommentera inlägget här :