Updates

publicerat i Allmänt;
Det har åter igen tagit lång tid mellan inläggen, fy fy. Ska göra en uppdatering på vad som hänt sedan sist!
I söndags förra veckan var det en fullspäckad dag. Tessan skulle vara barnvakt åt hennes 1,5-åriga brorsdotter (Zelda), hon är för söt! Hon ville vara mycket med tant Cindy, vilket alltid är roligt när barnen dras till en :). På en gång när man vaknade var det bara att stressa på för att möta dom ute för en promenad och handling på Willys. Sedan hem med en sovande liten tjej. Tessan och jag snackade och donade på tills lillen vaknade för att äta. Resten av dagen bestod av bakning, pulkåkning, matlagning och underhålla lillen innan ett gäng skulle komma mot kvällen på kryddparty. Tessan gjorde det mesta medans jag hade hand om lilla tösen :) Det var fullt ös hela kvällen. Tessan bakade Cupcakes som jag bakade med choklad. Åt ingenting vilket jag är stolt över, frågade bara Tessan om jag fick lukta på hennes, haha! Gott luktade det, det ska inte förnekas.
Började uppdatera igår men hann inte göra klart innan jag skulle över till Sandra sa att jag kunde komma till henne. Gör ett nytt försök idag.
Vad mer har hänt denna vecka? Tvättade klockan 07.00 i fredags och mellan varven kom Larsa och hämtade mig och vi for till IKEA för att äta frukost, vi umgicks lite för att han ska flytta till Norge och börja jobba där. Jag har fått hem alla kläder som jag beställt, ska tyvärr skicka tillbaka från Nelly, H&M och BonPrix. 
I fredags gick jag över till Sandra och umgicks ett par timmar tills hon bestämde sig för att hon ville på Aveny. När jag kom dit var jag inte beredd på att det skulle vara förfest hos henne. Ett gäng killar och en tjej kom på förfesten och vi hade det jätteroligt i några timmar, oj oj! Men alla var uppklädd och fin och jag gick runt osminkad och ofixat hår, haha! Men ingen brydde sig om det ;). Rolig kväll!
På en gång när väckarklockan ringde igår så ringde jag mormor för att se om kusin Vilma var där, vilket hon var. Jag klev upp bytte om och tog mig en snabb promenad upp till mormor och spenderade hela dagen med dom :). Mormor är för trött för att ta hand om Vilma i så många timmar själv. Jag hjälpte också mormor med att skrubba och smörja henne på ryggen och målade hennes naglar, hon är för skakis för att göra det själv. Var hemma vid halv fyra och gjorde middag och gick kort därefter över till Sandra.
Idag ska jag iväg till moster Maria och Uffe och äta middag. Tänkte ta mig en promenad ner till dom i stan :).

Vilma ville självklart också få sina naglar målade :)!
Sötnosen
Hos mormor är vi kreativa! Vilma fick en pannkaksgubbe. Hår, ögon, näsa och mun!

Kommentera inlägget här :