Recept

publicerat i Allmänt;
Sitter och kikar på olika LCHF recept. Inte det bästa när man är så hungrig. Men har mens och då blir jag jättehungrig och har jätteont. Blöder som en stucken gris också. Fick hoppa in i duschen kl 7 imorse. Brukar dock inte blöda så mycket men ibland händer det. Ursäkta detaljerna, men det är ju naturligt ;). Har handlat, städat, kört Zumba och har precis kommit ut från andra duschningen för idag. Är som sagt jättehungrig och det är riktigt jobbigt när jag inte kan äta vad som helst (tänker mest på choklad).
Recepten som jag mest söker på nu är efterrätter. Jag fyller år den 24:e februari och har tänkt att fika lite gotta eftersom sötsaker ska jag "endast" äta vid kalas/borta. Men har tänkt så här. Blir det att jag fortfarande känner sug av choklad måste jag fortsätta hålla mig ifrån det, annars kommer jag garanterat falla tillbaka i beroendet. Har börjat tänka på att göra ett LCHF alternativ som fika. Ska ha en riktig kladdkaka och vanliga kakor också, främmandet ska inte behöva pina i sig LCHF ;). Jag tror det blir bäst, beroende på hur jag känner då. Kan tänka mig att mörk choklad alternativt kakao kan bli mastigt och kroppen kanske tycker illa om det. Ja men då har man fixat sitt problem, haha!
Är ni sockerberoende eller har ni någon annan typ av beroende? Boken jag beställt verkar inte bara handla om sockerberoende utan rör alla typer av beroenden eftersom ett beroende är en hjärnsjukdom! I boken kan man göra ett test om sitt beroende. I fall man får för höga poäng rekommenderar dom en biokemisk reparation. Nervöst!
Testet finns på Internet där man kan provläsa boken, kan lägga upp testet i nästa inlägg. Ska även göra testet själv.
(Bilden är lånad)

Kommentera inlägget här :