Lax i ugn

publicerat i Allmänt;
Det var verkligen inte meningen att min blogg skulle förvandlas till en "Hälso-blogg" men det blir att man ändå skriver vad man äter, hur man mår osv. Ni får ursäkta det! Kommer självklart skriva som vanligt om vad som händer och vad jag pysslar med. Det är också ett plus att jag skriver recepten här så man har det någonstans om man glömmer, haha.
I dag blev det god mat igen. Känner att jag fått inspiration till att laga mat, har aldrig någonsin älskat att göra mat men nu gör jag sånt jag aldrig gjort - Jätteroligt! I dag blev det asiatiska wokgrönsaker tillsammans med laxfilé i ugn (i folie). Gjorde en enkel kallsås på creme fr, gräslök, citronpeppar och pressad citron. Hade tyvärr inte dill hemma men det blev gott ändå.
Som nämnt tidigare var jag och gjorde betong i förmiddags och ska snart ut och spreja vatten på betongen igen. Är förväntansfull för hur en ljusstake kommer att bli. Provade att gjuta i röret från Pringles chipsen. Ville se om det blir en fin ljuslykta i cylinder-form. Ska kolla hur lös betongen är, annars kanske jag klipper bort röret nu ;) (nyfiken).
Känner mig för att rensa hemma eller göra om någonting. Ska ta mig till förrådet först så man inte glömmer det. Sen så blir det att sätta på turbon. Ska städa imorgon men vill ändå rensa bort saker.
Ska ta mig an byrån ... igen! Rensa alla ljus och småsaker! Ska börja elda upp en massa ljus så man får slut på lite saker.
Kram så länge!

Kommentera inlägget här :