CSN

publicerat i Allmänt;
God kväll!
Hoppas att ni haft en bra helg. Själv har den var riktigt bra fast helgen började dåligt, därav min frånvaro. Det mesta ständigt handla om denna jäkla ekonomi (ursäkta språket). I torsdags fick jag ett brev från CSN där dom vill ha 4800 kronor. Jag kan säga att jag grät hela dagen. Är så less! Förra året fick man restskatt och sedan betala tillbaka Försäkringskassan eftersom jag fått för mycket i bostadsbidrag.
Detta beslut togs för en utredning under 2011. Det handlar om att beloppet från min inkomst inte stämde med Skatteverkets uppgifter. För det första är det omöjligt som arbetslös att räkna ut hur mycket man kan tänkas tjäna på ett år. Jag dubbelkollade med en handläggare på CSN innan också om hur jag skulle fylla i. Det är hon som gav mig fel information vilket är ännu värre. Kan ju inte överklaga eftersom det var länge sedan och jag minns inte hennes namn.
Under hela torsdagen sa jag till mamma (med tårar) att jag måste stanna hemma när släkten ska utomlands, att jag inte kan åka till Hudik och jag inte kan gå ut och se Stiftelsen. Men vet att det kommer att ordna sig och jag får åka till Turkiet, Hudik och jag får se Stiftelsen :). Man har det gott ändå! Ska inte klaga.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

Man får uppskatta ungefär hur mycket. ha det i minne och när man ser att man överträder eller påväg. beställa ny lapp att fylla i. man har till sista nov på sig att ändra. Så enkelt är det dock väldigt bökigt. jag vet. men man slipper dessa felavstämningar. jag skickade in i slutet av okt och fick en hel del att betala då och hoppas att bag räknade rätt men inte fått nå brev utav de än så länge.

Kommentera inlägget här :