Bil i brand?

publicerat i Allmänt;
Vad tokigt allt kan bli. Jag kom precis hem från Willys. När jag går ner till affären går jag oftast via parkeringsplatsen som ligger mittemot macken, brukar passa på att slänga sopor där. När jag går förbi där nu ser jag en karl som skottar och skrapar sin lilla bil. Inget mer med det mer än att jag tänkte på att så där jobbigt har jag det också, det fryser på insidan och utsidan rutorna på dom där små, haha!Jag blir inte borta länge på Willys och när jag är på väg hem kommer en brandbil med sirenerna på och gasar ordentligt och svänger upp mot mig. Ser då upp i backen mot parkeringen att det är stora lågor. Väl uppe i backen såg jag att den lilla vita bilen stod i lågor. Konstigt!
Jag vek mig också, kunde inte motså en till dag utan kaffe. Köpte en Gevalia, gott! Men det är väl så, för att bli fri ett beroende så är det dags att hitta nåt annat att bli beroende av. Jag går till kaffe och mjölk. Har inte druckit "ren" mjölk på kanske 6-7 år sedan. Men nu kan jag ta ett glas mjölk då och då, det blir varje dag mer eller mindre. Köpte lättmjölk idag i alla fall. Stora mängder mjölk kan man väl gå upp av trots att det är nyttigt?
Först blir det att ordna sig någon lunch och sedan kaffe :).
(Bilden är lånad)
Ciao!

Kommentera inlägget här :