Rensar

publicerat i Allmänt;

Har börjat rensa Facebook och mejlen. Känns som man på något sätt börjar om på nytt! I perioder har jag börjat känna mig som en ny människa, på ett positivt sätt. Kan det verkligen vara så? Vet inte hur jag ska förklara känslan. Självklart har jag vissa dagar då allt känns skit, men det har vi väl alla. Det är ändå mycket roliga saker som händer och saker som man ser fram emot.

Men igår fick jag ett tråkigt brev i postlådan, igen. När denna bitterhit härjar innebär det väl bara en sak ekonomin?. Fick en till käftsmäll igår men tog tag i det själv och tack och lov får jag ta det på avbetalning. Det handlar om bostadsbidraget igen, med ett större belopp. Vill inte blanda in fler i detta så skiver av mig här istället. Känner att jag var lugn, vilket jag aldrig är när nåt sånt här händer. Det kanske beror på LCHF? Jag har nog blivit lugnare utan socker i kroppen, eftersom socker skapar stress. Om jag skulle börja tänka mer ingående på det kanske det blir jobbigare, men det ska jag inte göra.

(Bilden är lånad)

... Denna ekonomi, varför kan man inte få vinna en massa pengar?!

Kommentera inlägget här :