Julen 2013

publicerat i Allmänt;
Den här julen har varit helt underbar. I söndags (22 december) donade jag på med gips, bakning, packning med mera för att åka iväg till mamma och Jim tidigt på måndagen. Mamma hade bokat klipptid åt mig den 23:e kl 11 och jag har inte varit till en frissa på över 10 år. Självklart har jag och mina kompisar klippt mig men jag har aldrig varit på en salong och fått en riktig omgång. Jag fick lite smått panik för det var så kort, hon tog 10 cm och det kändes. Men tur ändå att man hade fullt upp i flera dagar och hann inte tänka på det.
Efter att jag och mamma varit hos frissan for vi hem och åt lunch. En stund senare kom moster Maria och Ulf. Resten av den dagen bestod av att göra all julmat, möblera om och städa. Moster Marlene m. familj kom också och självklart ville kusin Vilma vara kvar med mig. Vi pysslade på mitt i all stress och åt middag och pysslade lite mer innan hon blev hämtad. Kvällen bestod av mer matlagning samt bingolotto.
På Julaftonsmorgonen klev jag, mamma, Jim och Ida upp för att förbereda oss för bröllop. Jag och Ida har vetat om det i tre veckor att mamma och Jim skulle gifta sig på julafton. Vi två var vittnen. Ingen annan har vetat det och det blev en överraskning för alla. Vi har under några veckor fått hålla tyst, tänka igenom julen helt för att undvika att man gör folk misstänksam. Men det var helt perfekt. Prästen kom hem till oss vid halv tio och strax innan tio på morgonen firade vi med champagne och fika och prästen fick ett vinglas med julmust, haha. Det var jättefint. Mamma har blivit fru Berglund <3. Varken mamma eller Jim har varit gift tidigare. Kommer lägga upp bilder på vigseln idag och kommer skriva mer om denna ceremoni.
Barnen har varit riktig snälla i år också, vi fick besök av två tomtar. Vi hade gjort det jättefint på bordet ute på den inglasade altanen. Vi klädde bordet med granris och ställde all den kalla maten på. Denna bild tog jag i början och det innebär att det var fulla bordet med mat. Jag och moster fick flytta om och flytta om men ingenting åkte ner i alla fall, haha. Dagen innan gjorde jag etiketter med julsnören och med grillpinnar. Jag skrev vad allting var för någonting och namnet på den som gjort det.
Julen kunde inte bli bättre. Först att alla var samlade, vi var 17 stycken och att det blev ett bröllop gjorde denna Julafton mer magisk!
Jag och mormor for hem på natten och jag kände mig helt uppe i varv och somnade långt in på natten men det var bara att ställa klockan. Klev upp strax efter 8 för att göra mig klar och gå över till Nina och Fredrik. På Juldagen blev lilla prinsessan Isabell 1 år. Jag hade erbjudit mig att hjälpa dom. Var hos dom närmare halv 10 och kom hem efter elva. Jag har sedan den 22:a till den 26:e haft fullt upp. Har inte kommit ikapp vardagen än, haha. Isabells födelsedag blev lyckad och hon var så söt. Först blev det att hjälpa till med allt i lokalen (fixa ballonger, tårta, dukning), sedan kalas, sedan julbord och fest på kvällen. Juldagen kommer bli underbar varje år nu också när den där lilla tösen ska firas <3.

Kommentera inlägget här :