Planering

publicerat i Allmänt;
Som ni vet har jag planer på att göra min egen sänggavel. Det kommer nog att bli av men ska ändå fundera på det ett tag till. Det är så, att när jag fick hem den nya sängen så har jag provat att göra om lite i rummet och jag är faktiskt nöjd. Ska se om jag vill fortsätta att ha så här eller om det blir bättre med en sänggavel. Om jag ska ha det som jag har nu så behöver jag bara köpa svart målarfärg och måla de svarta lecablocken mer.
Sänggaveln behöver inte kosta mycket men det som kan bli dyrt med det är att jag i så fall måste köpa två stycken vägglampor eller någon typ av sängbord. Det jag har hittat är bra pris men tillsammans blir det ändå dyrare.
Som sagt, ska vänta ett tag och se om det fortfarande känns bra som jag har nu, annars kan man göra om senare.
Jag skulle vilja ha sängen en bit ifrån väggen men planlösningen har inte varit god nog för att tillåta det. När jag bodde hemma fick jag det största rummet och där är den enda gången som jag haft sängen i mitten av rummet, men jag bytte fort bort det där rummet, det var för stort för mig. I alla fall så är det enda gången, alla andra lägenheter har sängen stått mot väggen.
Nu står sängen en bit från väggen, man får precis plats där. Det är riktigt skönt när man ska bädda sängen, det underlättar en hel del. Jag tror också att jag kommer ligga på andra sidan av sängen också. Jag har alltid legat längst ut och det kan bero på att det känns som sängens "öppning" men nu kan jag kliva ur och i sängen från båda hållen. Det innebär då också att sängen kommer mycket nära soffan, men det vänjer jag mig nog vid.
Om det blir en sänggavel vill ja ha flera kuddar i passande färger på sängen. Det ska vara i olika storlekar och vara "uppradade". Tänkte också sy kuddfodralen själv. Kommer köpa extra tyg och då kan man göra några kuddfodral av de resterande tygbiten.
Förresten hittade några saker idag på Clas Ohlson som jag skulle vilja ha. Ska se om jag hittar bilderna på Internet så postas dem i nästa inlägg.
Nedan visas vilken typ av sänggavel jag ska göra
Det lutar att det blir gråfärgade tyget ovan. Den naturfärgade är också fin men tror grått passar bättre in. Har tänkt mig någon av dessa lampor (2 stycken).
Fördelen med att göra en egen sänggavel är att man lätt kan ta bort ett tyg och sätta dit ett nytt. Blir då ett billigt byte och man har en helt ny säng, bra va? Bilderna är lånad från google.se och IKEA.se
PS. Bilder kommer i nästa inlägg! Vänligen kom med era åsikter.

Kommentera inlägget här :