Följ mig på min resa ...

publicerat i Allmänt;
Har fått tillräckligt med motivation nu för att klara av att bli av med mina extra kilon. Har tappat kontrollen och har snart gått upp allt jag lyckats gått ner. Har ett extremt hunger/sug hela tiden. Jag tror att det kan ha med kolhydraterna och studierna att göra. Hjärnan behöver kolhydrater för att orka, samma som en bil behöver bensin för att kunna gå. Kursen jag läser idag är krävande och det går mycket energi. Det kan vara anledningen till varför jag fått ett sånt hunger/sug igen. Jag utesluter kolhydrater helt på vardagarna.
Det blir inge mer Zumba eftersom kortet precit gått ut. Jag kommer att sakna Zumban men jag blev svimfärdig på dessa pass och det resulterar till att man ändå inte tränar fullt ut.
Jag började tänka på en sak härom natten, att börja simma. Jag har ärligt talat alltid tänkt att man förbränner mer om man kör Zumba än när man simmar men sanningen är att man förbränner bara lite mer på ett Zumba-pass men det sliter på min kropp och då tjänar man ingenting på det. Om man simmar så tränar man hela kroppen, på ett bra sätt.
Jag och Therese kollade upp om simning och vi såg att Alnöbadet verkar bra. Det enda som är synd är att dem bara har morgonsim en dag i veckan om. Annars öppnar dem 13-14 på vardagar och 10 på helger. Jag gillar att träna så tidigt som möjligt för att ha det gjort och kunna ta vara på dagen, kickstarta dagen på bästa sätt.
Vi var iväg idag och simmade 35 minuter, ack så jobbigt, haha. Efter simningen satt vi i bastun en stund. Vi ska prova en gång till och sedan köpa ett månadskort där nästa vecka.
Jag har sedan jag flyttat hemifrån inte haft några rutiner, vilket är rätt jobbigt. Det är svårt att komma in i rutiner när man bor själv. Jag måste försöka skapa rutiner, speciellt när det kommer till träningen. Har man inte fasta dagar och tider blir det lätt att man förskjuter på träningen. Det ska inte ske denna gång. Jag har bestämt mig. Simning 3 ggr/veckan somkombineras med promenader och olika övningar hemma (plankan etc).
Måndagar kl: 14.00 Simning 40 min (till att börja med)
Onsdag kl: 07.00 Simning 40 min (till att börja med)
Fredag kl: 13.00 Simning 40 min (till att börja med)
Lördagar och söndagar kan man ta ett extra pass i simning om man ändå inte ska göra någonting. Det är skönt att kliva upp tidigt på helgerna, så varför inte spendera förmiddagen på badhuset?
Den packade väskan redo för en tur till badhuset!
Följ med mig på min resa till målvikten
Målet: 21 februari 2014
Är ni med?

Kommentera inlägget här :