Dietist

publicerat i Allmänt;
 Hade totalt glömt bort att jag inte nämnt om dietisten. Hade tid förra veckan och tog mig en promenad dit och hem. Fick upp ögonen en aning men trots det så kommer jag köra på som vanligt - på mitt sätt.
Enligt dietisten ska jag äta:
70 g kolhydrater till lunch och 70 g kolhydrater till middag
100 g proteiner till lunch och 100 g proteiner till middag
Även om jag inte följer dietisten så kommer jag ändå se över hennes kostnadsförslag osv.
Har bestämt mig för:
Äta LCHF måndag-torsdag
Får äta snabba kolhydrater och "socker" på fredagar och lördagar
På söndagar börjar LCHF-ätandet igen
Ska sluta HELT med läskedryck
Lägga in mellanmål. Ska äta någonting var tredje timme.
Ut och 5 dagar i veckan (10.000 steg) och Zumba 2 dagar i veckan
Har fuskat så länge men när man bestämt sig hur man ska äta kommer det gå lättare :).
Igår gick man mycket :). Det blev en promenad med Sandra till City Gross och Dollarstore. Det blev också en långpromenad med mamma och Tejo.
 
 
 
 

Kommentera inlägget här :