Vad är det som händer?

publicerat i Allmänt;
Vad är det som händer? Det är dagens fråga.
 
Som ni flesta vet så är jag inte mycket för rosa och "gulligull" saker. Jag vill ha det stilrent och mörkt (svarta möbler/saker) Men har sedan en tid tillbaka fastnad för rosa, lila och vitt. Nå förändras alla smak hela tiden men trodde aldrig att jag skulle gilla de ljusa och oskyldiga färgerna. Det är konstigt. Sitter och kollar på Internet på en massa fina möbler och saker som jag vill ha i nästa lägenhet. I princip är all inredning vit och inte svart längre.
 
Söker lägenheter, tvåor. Men det finns knappt några och man vill inte flytta vart som helst. Har kommit i en period där jag känner att jag vill börja om. Så som jag har det nu är underbart och jag ska inte klaga men snart är min anställning slut ute i Skottsund och då blir man arbetslös. Känner bara att få starta om. Få nytt jobb, flytta till större och nå min målvikt :).
 
Ska söka mer jobb till veckan och hoppas man får jobb omgående. Kan inte se mig själv bara sitta hemma och tråka. Man vill vara ute och träffa folk, vill inte komma ifrån det sociala livet man befinner sig i nu.
 
Vikten har jag börjat tagit tag i. Har gått nästan varje dag denna vecka och bara ätit godis och druckit cola igår (lördag). Snacka om vad gott det var igår, haha! Det är bara att bita ihop och längta tills nästa lördag. Har iofs fuskat lite, har inte druckit dricka men ätit mörk choklad. Visst är det nyttigare med mörk choklad men då ska man äta med måtta. För trycker man i sig en hel kaka innehåller det mer kalorier än vad en mjölkchokladkaka gör. Men men, skyndar inte på processen, det får ta den tid det tar. Känns dock bra att man bestämt att man ska ut och gå minst fyra gånger i veckan och äta godis och dricka cola endast på lördagar.
 
Hann tyvärr inte uppdatera med bilder i helgen. Har städat och är klar med lägenheten. Har lite småjusteringar som jag ska göra. Dekorera om lite och sånna saker. Men det kan man ta när som helst, det är iaf städat. Förrådet ska jag städa nån dag i veckan eller ännu nästa helg då man är ledig och har mer tid. Eventuellt ska jag ha Emma, kusinbarnet den helgen då jag är ledig men jag prioreterar inte förrådet, det är ingen brådska med det. Får se hur det blir med Emma först :).
 
Igår tog jag en promenad ner till stan för att handla på Subway och handla lite på Hemköp. Subway = Så gott! Tog bussen hem för det blåste så kallt. Synd det, för hade gärna gått hem också.
 
Ska borsta tänderna och fixa för morgondagens jobb. Klockan ringer fem och man kommer vara hem vid halv sex imorgon eftermiddag - Lång dag. Denna vecka kommer ändå vara lugn. Tisdag blir det jobb 12-17, onsdag 8-13 (ska umgås med Nina efter jobbet), torsdag 12-17 och ledig fredag. Lördag 8-15 och söndag 8-17. Kan behöva börja tidigare vissa dagar, beroende på om det är tävlingar osv. Efter helgens arbete är man ledig måndag och då ska man fixa naglarna :).
.
Nej, måste få någonting gjort nu. Funderar på att se filmen "Den perfekta stormen" som börjar kl 22 men den håller på till halv ett och det kan vara drygt att kliva upp fem då. Men ska skippa frukosten för att få sova lite längre. Köper en god macka och kaffe på jobbet istället.

God natt gott folk!
 

Kommentera inlägget här :