En kämpe!

publicerat i Allmänt;
I sista inlägget för idag vill jag att ni ska få ta del av en person som jag anser är en kämpe. Hennes namn är Roxanna och hon har överlevt leukemi (blodcancer). Idag är hon mamma till en fin liten son. Jag har nyligen börjat följa hennes blogg efter att ha sett ett reportage om henne i Sundsvalls Tidning. Jag skickade en kommentar till hennes blogg där jag ärligt skrev om vilken underbar människa hon verkar vara. Tänk efter allt hon har gått igenom och kan ändå vara en sån positiv människa. Ingen kan sätta sig in hur det är att leva med en sån fruktansvärd sjukdom som cancer, man måste helt enkelt vara med om det själv för att kunna förstå.
 
Roxanna har börjat göra egna armband där hon skänker en summa för varje sålt armband. Dessa pengar går direkt till Cancerfonden. Jag ska bidra! Snälla gör ett bidrag ni med. Erat bidrag ger inte bara en möjlighet att hitta botemedel för cancer, utan ni får också ett fint armband som ni stolt kan bära.
 
Det här inlägget är inget som jag har blivit tillsagd att skriva om eller om att upplysa mina läsare om. Jag skriver detta från egna ord och egen vilja. Det är enormt viktigt att man kan hjälpa till (i det mån det går) och inte blunda för verkligheten. Cancer är tyvärr vanligt och det är ingenting man önskar någon. Jag tycker det är fint gjort av henne att hjälpa till och skänka pengar till Cancerfonden och då vill jag skriva om detta.
 
Roxanna's armband
 
Roxanna's blogg
 
Cancerfonden
 
I morgon ska jag beställa ett armband, hoppas ni också gör det :). Tack!

Kommentera inlägget här :