Sensia

publicerat i Allmänt;
Nästa vecka ska jag köpa ett träningskort på Sensia (fd. Helex). Eftersom man snart slutar jobba så vet jag hur lätt och fort man blir förslappad - det ska inte få hända mig igen. Måste hitta på någonting på en gång som kan fylla upp den trista vardagen. Vad dramatisk jag låter men seriöst. Är jag ledig från jobbet nu i en eller två dagar så är jag helt död, är på dåligt humör men framför allt är jag hur trött som helst. Hur trött kommer jag vara när man bara ska gå hemma igen?! Det är inte bara för "underhållning" träningen ska vara till för, utan också för att jag vill gå ner i vikt.
Men jag vet hur jag fungerar vad gäller träning. Jag är först supertaggad och kör stenhårt och sedan tröttnar jag. Eller om man hoppar över den där promenaden eller det där passet är det kört. Har man "fuskat" en gång så tappar jag motivationen helt. Någon som känner igen sig?
Sedan undrar jag varför träning ska vara så dyrt? Jag menar, ett årskort på Sensia kostar 4800 kr, det är helt sinnes. Ett månadskort som jag ska köpa kostar 465 kronor. Under den månaden ska jag verkligen testa många av de pass som dom erbjuder och verkligen se om jag åker då jag säger jag ska åka, tycker jag det är roligt osv. Om jag tycker det är okej så blir det att fortsätta med den här träningen.Ska tidigt sätta stopp för att det är jobbigt.
Har också tänkt på en till sak som ställer till så att jag slutar - att ta sig dit. Är jag hemma en hel dag och ska ner på ett pass till sju, då sitter man bara och vänta och gruvar sig. Då orkar man inte ta sig till träningen när det väl är dags. Men när man väl är på väg eller är där så är det bara roligt. Ska förbättra mig. Tycker också det är tråkigt att åka själv men jag ska inte vara beroende av någon annan. Men självklart är det roligt att åka med någon man känner. Känner att jag vill hitta nåt jag riktigt brinner för, det bästa är då träning för jag behöver komma i form. Allt pysslande är nåt jag brinner för men det förbränner man inte kalorier på, det är väl bara hjärnan som får hålla igång ;).
Självklart ska maten förändras också. Har shoppat mycket denna månad också och har inte mycket pengar kvar men får ta från sparande till träningskortet. Ska även åka och handla en massa bra saker och kolla på nyttiga recept. Ska alltid se till att ha grönsaker och frukt hemma. Ska också spendera mer tid i köket för att tillaga bra mat. Funderar på att börja äta efter tallriksmodellen men det finns så många olika. Vilken ska man gå efter?
Har inte nämnt det bästa med träningen. Jag kommer få BOXAS igen. Sensia har pass i både Boxing och Bodycombat :). Tessan ska också börja men hon vill nog inte gå på boxningen men då får man gå på det själv.

Kommentera inlägget här :