Beställt

publicerat i Allmänt;
Jag kom hem för ett tag sedan. Har varit ledig idag men gick över till Tessan för att göra Partylite-beställningen. Jag blev kvar där i flera timmar och vi åt middag tillsammans. Det blev potatisgratäng och karré, så gott :).
Har precis kommit ut från duschen och nu blir det att sitta vid datorn resten av kvällen. Det är bara skit på teven men ska lägga mig i skapligt bra tid så man orkar upp imorgon då jobbet kallar. Jobbar varannan dag denna vecka. Kan ni tänka er, om en vecka idag har jag jobbat min allra sista dag ute i Skottsund =/. Det känns så skönt och samtidigt så jobbigt. Det jobbigaste är ekonomin och det sociala livet.
Men jag ska verkligen hitta ett jobb och det är snart. Kan inte gå hemma igen och må dåligt och bara stirra in i väggen. Jag ska inte se mig själv som ett offer. Många är i samma sits. Jag ska vara glad att man har mat i magen och tak över huvudet. Många har det värre! Måste erkänna en sak också, man säger att man gör allt för att hitta ett jobb, men egentligen gör man inte ALLT eftersom jag söker bara jobb inom Sundsvall. Hade man gjort allt eller i varje fall mer så hade man sökt i andra städer också, bara i Hudiksvall eller en närliggande stad, då kan man säga att man gör mer. Men jag anser att jag gör allt eftersom jag söker alla jobb jag kan söka inom Sundsvall - och jag vill inte lämna Sundsvall.
En sak som jag ska tänka på när jag blir arbetslös är att jag måste hitta på saker då och då. Jag vill inte bli  förslappad igen som jag var förut, då orkade jag inte göra nånting alls typ. När det väl var nåt som hände så blev det jobbigt. Det är inte OK. Nog om det.
För att prata om roligare saker. På torsdag blir det utgång med kollegorna, det ska bli trevligt. På fredag blir det jobb och eventuellt bio med A. Får se vad han säger.
Ännu nästa helg blir det en tripp till Glada Hudik för att träffa Christina. Hon var hos mig i söndags men jag har aldrig varit hos henne och nu har hon egen lägenhet. Det ska bli roligt. Kommer sova en natt men vet inte vilken dag jag åker. Ska serva bilen om en vecka och om den är okej tar jag mig en biltrip dit själv.
Efter den helgen ska jag prata med kusinbarnet. Skulle ha hört av mig för några veckor sedan men nu har jag jobbat 3 helger i sträck så har inte kunnat ha henne, men nu när man är ledig på helgerna så ska jag ha henne nånting :).
Har tagit en massa bilder på mina projekt. Får se om jag lägger upp bilder under kvällen. Som sagt, det är massa bilder. Kommer att göra olika inlägg. Håll utkik!
Min beställning
Ljuslyktorna som jag kallar för "kottar." Jag tycker dom påminner om kottar, haha. Beställde också 3 st ljuslyktor som är formad som löv och sedan teljus i dofterna: Jordgubbsrabarber och vita snöbär.
Längtar tills allt kommer!
På återseende!
Kram

Kommentera inlägget här :