Vitrinskåpet bort, check!

publicerat i Allmänt;
Har ändrat om här hemma. Jag har alltid haft ett vitrinskåp i vardagsrummet men idag rök den. Eller rättare sagt fick den dela plats med allt annat skrot i förrådet, haha. Ett under att den fick plats, har så mycket saker. Jag har i två år funderat på att göra en myshörna hemma, men som mycket annat finns det inge plats. Tanken slogs bort i samma veva som den kom.
Men häromdagen fick jag bara en känsla och en bild framför mig hur jag skulle kunna ha det. Om detta skulle funka så innebar det att vitrinskåpet måste bort. Jag tycker det är fint med vitrinskåpet framme men nu har jag bestämt mig för att ha så här. Har inte haft en fest i denna lägenhet men ville ändå ha glas kvar. Glasen fick plast i ett av köksskåpen :).
När jag har en tanke vad gäller inredning så sitter jag i Photoshop och gör en bild på idéerna! Det var inget undantag i detta fall heller. Gjorde en bild på alla saker jag skulle kunna ha, hur sakerna kan placeras osv.
Så här kan en sådan bild se ut
Eftersom jag tagit dom runda rotting-pallarna så är det tomt mellan sängen och soffan. Funderar på att ställa en korg där (plats för tidningar osv). Kistorna ovan (längst till vänster) skulle sitta fint. Stapla dom på varandra. Dom skulle även vara fina att ha vid myshörnan. Har önskat mig dessa två kistor i julklapp :).
Bilder på myshörnan kommer inom kort!

Kommentera inlägget här :