Cowgirl

publicerat i Allmänt;
Förra lördagen var det Halloweenfest. Det var jätteroligt, skrattade och dansade hela kvällen. Bästa kvällen på länge. Kunde till och med dricka utan att känna av magmunnen, det är första gången på flera år man ha kunnat blivit lite rund under fötterna utan att få problem med magen ;). Lyckad kväll med andra ord.
I måndags hade jag en heldag i Stöde. Var hos morfar vid halv tio och umgicks med honom och hjälpte han att städa. Han bjöd på sina goda pannkakor och hemmagjorda hallon- och lingonsylt. Han gör jättegoda pannkakor som innehåller bland annat havregryn, haha ni tänker nog vad vidrigt, men det är det inte. Supergott!
Kusinbarnet Saga fyllde också 3 år i måndags. När kusinen Fredrik och Josefin hämtade storasystern, Emma sa dom att jag fick komma tidigare om jag ville. Tog en promenad från morfar till dom. Umgicks med barnen och Josefin och jag blev bjuden på g'omiddag. Sedan kom resten av släkten/familjen och vi var upp mot 26 stycken. Det var en härlig dag.
Har för någon timme sedan skickat in sista jobbansökan i Hudiksvall, hoppas verkligen att jag får detta jobb. Det är jobb i Tryck/Lager. Har ingen erfarenhet men är man intresserad av det så hoppas jag att jag får chansen att prova.
Igår umgicks jag med Carro. Vi tog en promenad runt elljusspåret. Jag har aldrig gått den som finns bortanför mig. Det tog sin tid. Ska börja gå där f.r.o.m måndag. Vi åt på Sibylla och var hemma hos mig och surrade på i några timmar :).
Jag ska inte förlänga träningskortet just nu, vet att jag kom iväg på träningen men nu ska jag försöka att träna hemma med Zumba, promenader och andra övningar. Har aldrig lyckats med det innan men det skulle vara bättre för ekonomin. Fungerar det inte så kommer jag att köpa medlemskap igen på Sensia i Januari. Har lärt mig mycket som man kan göra hemma.
Skrev häromdagen att jag skulle ladda upp en massa bilder men fastnade i mobilen i några timmar istället, haha! Lägger upp lite idag i alla fall. Pysslar lite här hemma nu med diverse saker. Har mycket i huvudet nu, vet inte vad som är fel på mig. Är allmänt trött och irriterad men ändå inte (konstig känsla). Det kan vara för att man inte tränat bra på ett tag, inte varit ute i friska luften som kroppen blivit van? Eller kroppen känner kanske av att nu har man inget jobb. Har inte jobbat på några veckor men semestern tog slut i måndags, så officellt är det första arbetslösa veckan.
Är mycket inne i att flytta till Hudik också. Jag brukar ofta få såna tankar som man brinner för och sedan efter en dag är dom borta, men dessa tankar om flytt dit blir starkare för varje dag. Självklart skulle det vara lättast om man får heltidsjobb här men samtidigt skulle jag nog bli lite gladare om man fick en heltidstjänst i Hudik. Nog om det, får se vad som händer.

Kommentera inlägget här :