Smittad?

publicerat i Allmänt;
Jag har "fobi" för att spy och fick idag höra att min granne var jättedålig i magsjuka i fredags-lördags. Är orolig nu om jag eller någon annan kan ha blivit smittad eftersom vi delar på toaletterna och duscharna nu? Hon blev väl frisk i lördags eller i söndags. Men stambyte-killarna gav henne en egen toa som man kan få ifall man har barn eller blir sjuk. Hon använde den då men sedan när hon mådde bättre började hon väl säkert gå på toaletterna som vi andra använder. Hon kan väl ändå bära på smittan?

Men det är ju onsdag idag så man borde ju ha fått det nu, men får man det inte imorgon eller fredag kan man väl vara lugn. Känner ändå att det blir mycket bakterier. Vet ju inte heller om hon hade matförgiftning det kan man lika gärna ha råkat ut för. Men känner som sagt att det blir mycket bakterier och man kan bli sjuk. Känner att jag börjar bli förkyld och börjar det bryta ut är det någon som kommer att springa på Apoteket och köpa Esberitox ;). Man kan ju inte bli sjuk nu när man börjar det nya jobbet!
Esberitox fungerar oftast på mig ifall man tar det vid första symtomen, exempelvis när snuvan kommer.

Dags att ta en macka, är så hungrig. Ha en fortsatt trevlig onsdag!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :