Chaufför

publicerat i Allmänt;
Fick vara chaufför till Tessan och Alex idag. Dom är på väg till Finland med båten för att fira Tessans bror som fyllt 30. Skjutsade ner dom till bussen på förmiddagen. Resten av dagen har man suttit vid datorn, städat och surrat ett antal timmar med Tess, haha! Vi kan alltså surra i flera timmar.

Igår fick vi sluta tidigt och efter jobbet for jag in till Kvissleby och strosade på inne på ICA Kvantum. Det är så roligt att gå runt i andra matbutiker. Minns inte om eller isåfall när jag var på ICA i Kvissleby. Köpte med mig en sallad och körde hem och åt lunch. Hade ätit klart strax efter 2 och då surrade jag med killarna. Dom tog bort den där gamla hyllan eller vad man ska säga med plastburkarna (i köket). Det är rätt charmigt om man har nya burkar men mina är inte fräscha och det går inte att få bort allt skit. Man tackar och bockar för att ni var så snäll att ta bort den :). Trodde inte dom fick göra det.

På måndag blir fyra stycken lägenheter helt klar, alltså är det bara fyra kvar och det är bara vi två här nere som inte fått kaklat. Då kommer säkert två lägenheter till vara klar under veckan. Dom börjar kakla hos mig på måndag och han tar cirka fyra dagar på sig att kakla, foga och lägga klinkers. Rörmokarna som fixar resten tar det max en dag för. Det kommer inte bli klart tills nästa helg som man hade hoppats på men då har man det klart helgen efter (förhoppningsvis). Ser fram emot att få köpa nya saker eller en hylla i alla fall men vet inte om jag jobbar den helgen. Kan inte boka in eller planera nånting, får helt enkelt ta en dag i taget.

Eftersom vi gick tidigare igår från jobbet kommer vi jobba några timmar imorgon istället. Åker härifrån efter 11 men vet inte hur länge vi jobbar. Vi ska inte "jobba, jobba" som vi lär oss nu utan det är städdagar för medlemmarna och dom ska få sin belöning för det. Det ska bara skrivas lista och vad det väljer för betalning. Ser fram emot det, eftersom man får möjlighet och träffa ett gäng medlemmar :).

Har precis börjat se filmen "Click" med Adam Sandler. Har sett den förut och den blir bättre ju fler gånger man ser den. Första gången tyckte jag den var värdelös och andra gången helt okej, får se vad man tycker nu. Jag är en person som kan se vissa filmer flera gånger och det tycker många är onödigt ;). Hur är ni?

Kommer sitta vid datorn samtidigt och renskriva anteckningarna från jobbet. Känns dumt att sitta med det på helgen men gör det faktiskt för min egen skull.

Kram

Kommentera inlägget här :