Läkarintyg

publicerat i Allmänt;
Ska till läkaren kl: 11 för att få ett intyg. Visste inte att man måste ha ett sånt när man varit sjuk. Lika bra att fixa det på en gång så man får pengar i skapligt bra tid, haha!

Jag börjar starkt fundera på att hostan beror på stambyterna. Kan det verkligen påverka min lägenhet när dom håller på ovanför? Hostar fortfarande mycket och kan inte sova bra, om det hade varit en vanlig förkylning som jag alltid ha, skulle det vara borta nu. Som jag nämnt i tidigare inlägg att jag hade som damm på speglarna i klädkammaren och badrummet. Det måste ha kommit från lägenheterna ovanför.

Bilningen har hållt på sedan halv åtta imorse och dom kör på för fullt. Ska göra mig klar och sedan gå ut. Ska till Apoteket först och se om man har mer uttag på receptet annars måste man ringa mödravården.

I natt blev jag riktigt sugen på att göra egna tekakor med ett glas O'boy till. Har inte druckit O'boy på flera herrans år. Minns när jag bodde med mamma och Larsa och jag sa till dom att dom inte får köpa hem mer O'boy för jag dricker det hela tiden. Jag fick min vilja igenom och sen dess har jag sett till att inte ha O'boy hemma. Det kanske finns ett litet paket med pulver, annars får man ha en liten påse hemma och ge bort resten eller förvara det hos någon ;).

Dags att göra sig klar. Har suttit i pyjamas i flera dagar och det är på tiden att fräscha upp sig lite grann, haha!

Ciao!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Mari:

om man är sjuk mer än sju dagar måste man ha läkarintyg. och hosta kan man ha lääänge. och det är väl inte direkt ett skäl att vara sjuk till heller.

2:a kommentar, skriven , av Cindy:

Visste inte det, har aldrig fixat intyg förut. Men nu är det gjort. Jag är frisk även om hostan är kvar såklart, intyget gäller bara de dagar då jag var sjuk med feber osv.

Kommentera inlägget här :