Förvaring

publicerat i Allmänt;
Hej hopp! Hoppas det är bra med er alla. Själv börjar man komma tillbaka på fötter, det känns riktigt skönt. Har för mestadels bara hostan kvar och en känsla att man kommer få blöda näsblod, men man kan alltid hålla tummarna på att det inte bli så. Fick för en stund sedan världens hungersug och måste efter detta inlägg ta mig en macka, det 'r ett stort tecken på att man börjar bli frisk, haha!

Var iväg på Birsta med Tessan en sväng förut och handlade lite småsaker och mat. Visst fick man en hostattack på affären, det ska ju vara självklart att det blir då. Jag är så pjåsig vad gäller hostan, men jag har hellre hög feber än att ha denna hosta. Men höll tillbaka rätt mycket så det inte blev kväljningar men då fick man ta skiten när man kom hem istället, bättre det i alla fall.

Har varit dålig på att uppdatera och vet inte vad jag skrev senast men jag har köpt och fått hem en del varor, tänkte visa er lite av det.

Nu när man fått hem och kommer få hem mer saker till mitt pysslande räcker inte platsen och jag funderade hårt under denna vecka hur man kan lösa det. Har haft i tanken att man kunde köpa en låda för att ha under sängen men gillar inte att ha saker "liggandes" men det är nog det bästa beslutet. Trodde verkligen att ALLT skulle få plats men icke. Får ändå använda mig av tidigare förvaring fast det viktigaste är nu i lådan. Har handlat allting som behövs men de sista sakerna kommer inte förrän till veckan, hoppas det får plats ;).

På tisdag/onsdag den här veckan sätter stambytet igång, huva! Det verkar vara riktigt drygt men jag ska försöka att bo hemma annars flyttar jag för ett tag. Men det är roligt att se vad som händer och speciellt hur dom tänkt bygga om i badrummet, det vill man inte gå miste om. Får se till att bli riktigt frisk så man kan ta sig an arbetspass. Ska fixa en massa saker på dagarna, kommer inte vilja vara hemma från 7-16 då dom kommer att hålla på.

Jag kommer att få helkaklat badrum vilket är snyggt men det innebär att man inte kan sätta upp sina tavlor och svarta hyllor igen, vet inte vart man ska få plats med allt då. Sedan kan man få välja om man vill ha badkar eller dusch. En dusch blir egentligen bättre i mitt lilla badrum (man kan få plats med ett stående skåp eller liknande isåfall) men då är det detta med badkar. Jag älskar badkar, fast man inte badar ofta men jag har också lättare att duscha i ett badkar än att duscha-i-en-dusch. Haha, det låter skumt för er som inte förstår men det är en stor skillnad. Jag är också van att ha ett badkar vart jag än bott och alltid duschat i ett badkar (bortsett från två år i förra lägeheten). När jag duchar i en dusch får jag panik av allt vatten ;).

Jaja, nog om det. Här kommer det en del bilder.

Förvaring
Köpte IKEAS Dillings sänglåda med lock, 99 kronor


















Sedan man kom hem från Birsta har man försökt organisera bra i lådan. Man vill att allt ska vara lättåtkomligt och det är det nu, peww.


Köpte även ett till set med dessa boxar. 7 stycken för 39 kronor på IKEA. Som ni kan se på tidigare bilder finns dessa boxar lite här och där :P.


Vad mer har man köpt och beställt?
* Digitalkamera (som ni säkert redan vet)
* Dekorblommor, vita och bruna
* Servetter (Med bestick på, för decoupage)
* Akrylkloss (För stämpling)
* Olika stämplar, i trä och plast
* Flera olika stämpeldynor
* Blending tool
* Tvålformar, rektangel
* Fjädrar
* Lera (För att göra dekorationer)
* Akrylfärg till leran
* Glitterlim
* 2 st fina presentaskar (Stora)
* Prickiga snören
* Tjockare papper
* Plast som är tjockare än OH-Plast

Ni ser det messa av allt detta i bilderna ovan!

Har köpt allt detta för att göra saker som redan är förbestämt, haha! Har glömt en del känner jag på mig. Men nu är det färdigshoppat vad gäller saker till allt pysslande.

Oj, det här inlägget tog tid. Ska filmen "Obsessed" som börjar 22. Nu blir det en macka!

Puss & Kram

Kommentera inlägget här :